- Kategori
- Otomobil
Jaguar F-Pace 2.0D S
2.5 yıl önce Jaguar F-Pace Concept modelinden sonra Jaguar dış görünüş itibarı ile çokta farklı olmayan ilk SUV'sinin satışına başladı. Araç tahmin edildiği gibi Range Rover platformu üzerine inşa edilmemiş. Jaguar'in yeni alüminyum şasi mimarisi ile üretilen üçüncü aracı. Geçen sene satışa çıkan XE ve XF sedan modelleri gibi F-Pace de çift kollu ön suspansiyonlara, Integral Link çok bağlantılı arka dingile ve coil yaylara ve adaptif yada sabit, havalı olmayan amortisörlere sahip. Aracın alüminyum ağırlıklı gövdesi %80 alüminyum içeriği ile XE ve XF 'ten bir adım daha önde. Alüminyum olmayan bölgeler ise çelik kapılar ve kompozit bagaj kapağı.
Aracın uzunluğu 4731mm ile XE (4672 mm) ve XF'in (4954 mm) arasında. Türkiye'de sadece 2 litre dizel(180 bg) ile satılan aracın 3 litre benzinli supercharger'lı (380 bg) ve 3 litre turbodizel (300 bg) motorları da avrupa da satılıyor. Türkiye'de ki modelin 8 ileri otomatik bir şanzımanı bulunuyor ve 4 çeker olan SUV, 0 dan saatte 100 km'ye hızlanmasını 8.7 saniyede gerçekleştiriyor. 1775 kg olan aracın bu hızlanması 4 çeker sistemini de göz önüne aldığımızda hiç fena sayılmaz. Avrupa'da ki 3 litre hacimli V6 turbodizel abisi ise bu hızlanmayı 6.2 saniyede gerçekleştiriyor. Ortalama yakıt tüketimi 5.3 litre olan aracın çok tutumlu olduğunu söylemekte doğru olur. Fiyat listesi henüz açıklanmayan F-Pace'i yollarda görmek için sabırsızlıkla bekliyoruz.