Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '20

 
Kategori
Yurtdışından Bildiriyorum
 

John Lennon 2020'yi özetlemiş

Kasım 2019. Beni fiziksel, ama en çok psikolojik olarak yoran işimden ayrıldım, Kadıköy Moda'daki çok sevdiğim evim ve evarkadaşımla vedalaştım. Aileme taşınıp birkaç hafta sadece onlarla vakit geçirdim. Yarım ya da eksik kalan işleri "dur ya biraz daha bekleyeyim" dediğim her şeyin ucunu bıraktım. 

Ve iki bavula sıkıştırabileceğim her şeyi alıp Atina'ya taşındım. İnsan yurt dışına taşınacak olduğunda  zannediyor ki çok geç kaldım, Erasmus mu bu kaç yaşındayım, iş güç kariyer ne olacak, ya aileme bir şey olsa vakitlice gelemem. 

Ben kontrolcü biri olduğum için bir Amerika fırsatını tepmiştim. İstanbul'da sevdiklerime bir şey olursa, en yakın uçuşa bilet alıp buraya gelmem gene 24 saatten önce olmaz diye düşündüğümden cesaret edememiştim. 

Yunanistan ise benim için "Yan Ülke" idi. 10 yıldır hem anakaraya hem de adalara defalarca tatile gidip geldim. Uçakla 1 saat, feribotla da göz açıp kapayıncaya kadar geçen bir sürede en azından İzmir'e, Bodrum'a ulaşabiliyor insan. Buna güvenip geldim. 

Gelip bürokrasiyle boğuşmak, sosyal güvenlik numarası, vergi numarası edinmek, oturum izni almak, kalacak düzgün bir ev bulmak vs zaten birkaç ay alıyor. Tam rahata erdim derken ta ta ta tam! Covid 19 herkesin hayatına getirdikleri haricinde bize bambaşka bir şey daha getirdi. İki ülkenin sınır kapıları kapandı.

Zaten bunun hemen öncesinde Avrupa ile restleşilip Suriyeli mülteciler sınır kapılarına yığılınca biraz da bahane oldu sanırım. Ilk dalgada Hollanda, Almanya gibi ülkeler sıkı karantina uyguladıktan sonra kapılarını açtılar. Yunanistan Türkiye sınırıysa hala kapalı. Konsolosluk her ay sınır açılışının ertelenmesine dair açıklama yapıyor. Uçuş var gibi gözükse de hala bütün biletler iptal ediliyor, Viyana gibi ülkeler üzerinden aktarmalı gidip gelmek mümkün olsa da  fiyatlar uçuk, aktarmalar yolcu sorumluluğunda. Yani bir bilet iptal olursa diğer uçuşu kaçırma ve o ülkede kalma olasılığı yüksek. Ve bir de ülke değiştirmeden en az 24 saat önce doldurulması gereken PLF formu var. Maile gelen QR kodunu göstermeden uçağa bindirmiyorlar. Havalimanına inince de sürüntü örneği alıp Covid testi yapılıyor. Kaarantinadan bahsetmiyorum bile. 

Söyleyeceğim şu ki, John Lennon bugünleri ve bizi düşünerek söylememiş olsa da 2020'ye cuk oturan bir söz söylemiş. Tam 10 aydır ailemi göremiyorum. Sırf yakın diye tercih ettiğim Yunanistan'da ise lockdown biteceğe benzemiyor. Hayalim burada oturum alıp yaşarken bir yandan da daha özgürce, daha uygun fiyatlara dünyayı gezebilmekti aslında. Galiba çok plan yapmamak lazım.

Çünkü hayat, biz planlar yaparken başımıza gelenlerdir. 

 

 
Toplam blog
: 3
: 74
Kayıt tarihi
: 13.12.20
 
 

1983 yılında İstanbul Bakırköy'de doğup büyüdüm.Uluslararası ilişkiler mezuniyetimin ardından Marka..