Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '18

 
Kategori
Şiir
 

K ı l ı f

K ı l ı f
 

seni bilmem, bilemem, sevdin mi benim gibi
ben, hep çok âşıktım sana gördüm göreli
bakışıyorduk
iki lâfın belini yeni kırmışken henüz
vakit tamam diyordu zalim zaman
gelip çatmıştı ayrılık vakti
 
yeminler ediyordum 
haykırıyordum yeniden geleceğimi
sen susuyordun 
 
sonra, bir yerlerden imbatın sesi gürledi
kesti sesimi birden
bir şair ölmüştü
aksi bir ihtiyar diyorlardı
belki sevilmemişti yeterince, ama bir candı, yitmişti
ve arkasından bir dostun ölüm haberi geldi
 
/ben kim dim ki, geleceğe kılıf biçecek/
 
güneş ufkun dışındaydı
bulanık akıyordu billûr su şimdi
aç toprak, ağzını açmış bekliyordu
us’ta bir değirmen taşı dönüp duruyordu
 
sabâ çınlıyordu her yer
gözleri karanlıkta iki kişiydiler
yaşamı paylaşan iki yürek
birinin hiç açılmadı
birisinin ateşteydi gözbebekleri
 
yıkım başlamıştı arkada kalanda
baştan ayağa dek sürecekti artık
tâ ki harâbeye dönene dek
boşluğun kucağında sallayacaktı onu zamanın eli
 
kaldığı yerden/yeniden başlamak hevesinde kördü duyular
yaşam telâşı olmayan 
uzak, yabancı bir duruşu var dünyanın
zamanın soluğu, hep serin artık
 
umduğunu değil 
bulduğuna râzı olunacak misâfirlikti bu yaşam
yol üstü, çarçabuk karnını doyuracağın bir han
ne çıkarsa bahtına
 
/ben kimdim ki, geleceğe kılıf biçecek/
 
soluk aldığım müddetçe
hep sürecek sana susuzluğum
kısmetse, Tanrı izin verirse görüşeceğiz İstanbul’um...
 
Ağustos 2009 Madrid
 
Hâdiye Kaptan
c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir
 
Toplam blog
: 467
: 145
Kayıt tarihi
: 16.05.11
 
 

Güzel Sanatlara tutkulu, Türk sanat müziği hayranı,  deniz ve İstanbul âşığı şiiryazar bir fâni....