Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

kaatı sanatı

kaatı sanatı
 

kaatı sanatı


Bilmedigim ne çok ugraşlar varmış. Daha düne kadar kaatı sanatının ne oldugunu bile bilmezken arkadaşımın beni sergiye götürmesiyle başlayan bir hayranlık oluştu. Emek isteyen sabır isteyen ve özveri isteyen hatasız muhteşem desenler yapmak. Cemal reşit rey sergi salonunda can dostum Selma Gürbey’le güzel bir sohbet eşliginde yavaş adımlarla ilerlerken tablolardaki çizimleri, çiçekleri ve daha nice güzel desenlerin ne incelikle yapıldıgını fark ettik. Bir çiçegin yapragını ya da çiçegin kendisini oluşturmaları 8-9 minik kağıdın kesilmesi ve birleşmesiyle yapılmış milimetrelerle hesaplanarak boyanmış ve dizayn verilmiş.

Gerçekten sabır isteyen bu sanata hayran kaldım. Geçmişten günümüze gelmiş şimdilerde çok yaygın olmayan mimari eserlerin resimleri çekilerek, doktorların kullandıgı minik neşter ve büyüteçlerle yapılan, özel ugraş isteyen bir sergi... Bir an düşündüm bunu ben yapabilrmiyim diye ama öyle minik ayrıntıları olan bu sanat gözlerimin %60 kaybını hesaplarsam asla yapamayacagım bir şey... Kaatı sanatı anladıgım kadarıyla her hangi bir kağıdın üstüne yapıldıgı gibi ebrulu bir kağıdada yapılabilen bir sanat dalı....

Kaatı sanatında kesilip çıkarılan parçalar sonra başka bir kağıt üzerinde birleştiriliyor milimetrelik hesaplamalarla yapılıyor ve öyle güzel desenler çıkıyorki bizede hayranlıkla izlemek kalıyor. Bu sanatın en önemli özelligi sabır. Yüz yıllar öncesinden camilerimizde müzelerimizde saraylarımızda ki duvar süslemelerinde ustaların sabırlarını düşündüm şimdilerde kaç sabırlı desen ustası kalmıştır diye... Sergide tanıştıgımız sanatcı Edibe Yeterler hanımlada tanışma imkanımız oldu. Ayak üstü küçük birde söyleşi yaptık kendi sitemize konuk ettik.www.resimgunlugu.tr.cx de yaşantımızı paylaştıgımız, arkadaşımla ortak sitemize güzel bir insan daha konuk olması bizi mutlu etti. Kısa söyleşimizde söyledigi sözcük beni çok etkiledi bu işi yapan sadece bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar az olması beni bir an düşündürdü, yok olan degerlerimize üzüldüm. Sanatcı Edibe Yeterler hanımla bir de o güne özel hatıra fotografı çektik. Farklı ve güzel bir sergide bulundugum için o gün kendimi özel hissettim Sergi sonunda yine can dostum Selma Gürbey’le, Fazıl Say ve arkadaşlarının canlı performansını izlemek için Cemal Reşit Rey konser salonunun en ön sıralarında yerimizi aldık Kendimizi daha bir geliştirmek için güzel sergiler ve kaliteli konserlere gitmek gerektigini düşündüm.. Bir kaç saatlik gezimde kaatı sergisi bana eski osmanlı döneminde ne renkli yaşantımızın oldugunu hatırlattı. Padişahların nasılda sanata düşkün oldugunu ve bizler torunları olarak ne zengin bir sanat içinde büyümenin zenginligini hissettim... En önemlisi şimdilerde sabırsız olan bizlere üzüldüm..
http://www.resimgunlugu.tr.cx/
emine zaimoglu yapıcıer

 
Toplam blog
: 63
: 1955
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Emine Zaimoğlu 21/12/1971 doğumlu. Nişantaşı Rüştü Uzel Kız Meslek Lisesi resim bölümünü okudu. R..