Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '22

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Kabuklu Cips Üretimi

Patates…

Her türlüsünü sevdiğim. Yemeklerin dışında farklı üretimlerde de kullanılan, ayrı bir sektörün oluşmasına katkı sağlayan bir sebze aynı zamanda. Yani diğer sebze arkadaşlara göre biraz daha popüler. “Cips Üretimi” dediğimizde aklımıza o geliyor. Belki kendiniz belki de çocuklarınız tüketiyor, bunun farkındayız. Bu hafta dikkatimi fazlasıyla çeken bir üretim var, hadi gelin…

Patatesi kabuklu yediniz mi hiç? Mesela ben kumpir yerken birkaç kez kabuğunu yediğimde hoşuma gitmişti. Fark ettim ki bazı insanlar bunu yadırgıyor, bazıları ise “Aaaa ben çok severim kabuğunu,yerim.” tepkisini veriyor. Bu sefer dikkatimi çeken cips üretimi tam da bununla ilgili! “ Kabuklu Patates Cipsi.” Ülkemizde üretilen bu cipslerde patatesler kabuklu. Tabi ki aklınızda canlandığı gibi değil, malum cipsler ince bir tabaka olduğu için kabukları da öyle görüyorsunuz. “Kabuklu Klasik (deniz tuzlu)”, “Kabuklu Baharatlı”, “Kabuklu Yoğurt ve Mevsim Yeşillikleri Aromalı” çeşitleriyle ve 104 gramlık ambalajlarda karşımıza çıkan bu cipsler üretim farklılığı nedeniyle oldukça ilgi çekici. Yıllardır bildiğimiz cips çeşitlerine göz kırptığını hissettim, sizce de öyle değil mi?

Gıda sektöründe gerçekleşen farklı üretimler beni her zaman mutlu ediyor. Daha önce yazdığım farklı cips üretimleri olsun, kabuklu cips üretimi olsun hiç fark etmez. Üretimin yerinde saymaması, sektörü renklendirmesi ne kadar güzel. İster tüketirsin, ister tüketmezsin senin kendi doğrularına ve keyfine bağlı. Her zaman söylediğim gibi, yeter ki araştırma içinde olalım ve yaşadığımız çağı bilelim…

Sağlıkla Kalın!

Not: “Çıtırtısından bile mutlu olanlardanız.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..