Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '09

 
Kategori
Ruh Sağlığı
 

Kaç yazım kaldı yaşayacak anne

Hiç sordunuz mu
Kaç bahar güneşinde ısındı bedenim
Kaç yağmur damlasında ıslandı
Tel tel oldu saçlarım?
Kaç gül devşirdi dikeninden ellerim
Ve kaç el ısındı avuçlarımda sabaha uyanarak?

Kaç yazım kaldı anne
Denizde kulaç atacak
Dalından elma koparacak
Kirpiğinden yaş toplayacak
Kaç yazım? ...

Biliyor musun anne
Kalbimde tik-takların duyulacağı
Gözlerimde ışığın parlayacağı
Ve yüreğimde mavi menekşenin açacağı
Belki üç, bel ki beş, belki de on yazım kaldı
Belki de hiç! ...Anne...

Her acıyı ben yaşamadım mı
Her güzellikten ben mahrum kalmadım mı
Her kederin, her yükün faytonu ben olmadım mı?
Umutlarıma od düşerken
Yalnızca ben yanmadım mı anne?

Kaç yaz satın aldım
Kaç çiçek çaldım bahardan
Kaç aşka ömür serdim
Kaç aşk büyüttüm gönlümde
Ve kaç güneş doğurdum göğsümde anne?
Kaç? ...

Kimin gözlerine demir attı bu gözler
Hangi yitik öykünün baş kahramanı oldu kızın
Kimi sevdi, kimde tutsak kaldı yaralı yüreği
Kimler için tükendi ömrü anne?
Kimler için?

Bırakın, bir defa da beni sarsın yıldızlar
Bir defa da benim için doğsun ay! ...
Bir yaz da yalnızca bana gelsin anne...
Yalnızca bende kalsın! ... Benim olsun...

Bak anneciğim;
Bana kalan bir avuç toprak
Onu tutuyorum, ona sarılıyorum şimdi
Sımsıkı...Benim diye, sevdam diye
Onu kokluyor, onu seviyorum anne! ..

Derinlerdeyim, çıkmazlarda,
Duyuyor musun? Duyuyor musun anne?
Hoş! Duymasan da olur! ...
Sesim rüzgarın uğultusunda
Sana ulaşmaz ki anne! ...

Kimseye bir şey olmaz
Sana da anne! ...Korkma!
İstemem incinsin, kırılsın yüreğiniz
Olan bana olsun...Yalnız bana! ...
Yalnız bana anne! ...

Hatırlıyor musun
Sen de yaşamamıştın hiç kendine
“Bir gün görmedim demiştin”
Ben de senin kızın değil miyim anne
Yaşayamadıklarını yaşarsam
Ayıp olmaz mı? Ayıp olmaz mı anne? ...

Yoksa benim gözlerim şehla mı anne
Bir de sen bak, sen bak anne
Ben yaşıyor muyum? ...


Rukiye Çelik
09.02.2009 11:04:00

 
Toplam blog
: 145
: 243
Kayıt tarihi
: 26.12.08
 
 

Köy Enstitüsü mezunu bir öğretmenin kızı olarak 10 Kasım 1953 yılında Posof'un ücra bir köyünde a..