Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '09

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Kaçak akaryakıt

Kaçak akaryakıt
 

Mesleğim gereği petrol sektörü hakkında vasatın üstünde bilgi sahibi olduğumu düsünüyorum, son günlerde artan MARKERSİZ, (faturalandırılmayan, kaçak ) akaryakıt haberleri acayip şekilde canımı sıkıyor...

90 lı yılların ortasından itibaren hız kazanan bu kaçakçılık 2000 li yılların başında hatırı sayılır şekilde azaltıldı veya daha düz bir tabirle önüne geçildi... Biz petrolcüler ( dürüst olanları, yediği ekmeğe haram bulaştırmayanları ) o yıllarda litre başına %150 lere ulaşan kar marjını elimizin tersiyle ittik, devletimizin vergilendirdiği ve faturalandırdığı yani halkın tabiriyle normal akaryakıt sattık müşterilerimize... Amma velakin şimdiki gelinen noktada, yapılan haberlerden ve bir ton gereksiz argümandan kaynaklanan, kurunun yanındaki yaş olarak rahatsız oluyorum.... Anlamadığım nokta kaçak akaryakıt mutlak suratle sınırdan içeri sokuluyor( Katırla taşımak felan hikaye, eğer ülkemizdeki satılan akaryakıtın %25 i marker siz ise bu katırla felan olmaz, bizzat sınırdan tankerlerle içeri girer ) Peki bu akaryakıt sınırdan girip metropollerde satışa çıkarılmadan neden engel olunamıyor? ( eğer bir bileniniz varsa aydınlatsın beni ) Yoksa bu işten rant sağlayanların nufusları, aşiretlerimi ağır basıyor? Aşiret demişken bu sektörün içinde olan biçok kişi bu işleri doğu ve g.doğu daki büyük aşiretlerin yaptığı bilir, hakeza devletimizde akaryakıtı taşıyan tankerlerin plakasına kadar kayıt tutar ama kaçak akaryakıt şehrin göbeğinde satılmaya davam eder...

Petrolüm anlaşmalı olduğu dağıtım şirketi ve epdk tarafından belirsiz zamanlarda habersiz marker ölçümlerine tabi olduğu halde, bir müşterinin pompaya yanaşıp kaçak değil demi diye sorması beni deli ediyor... Tamamen gurur kırıcı, yapmadığı bir suçtan idama çarptırılmış masum vatandaşın hissettiklerini anımsatıyor hiç abartısız.... Manevi yılgınlık bir tarafa işin maddi boyutu daha vahim, şehrin göbeğinde ortalama akaryakıt fiyatından % 30 daha ucuza motorin satılıyor benim memlektimde, eğer bir petrol sahibi kafayı yemedikçe o fiyattan mal satamaz, satarsa aklından şüphe ederim... Dolayısıyla o fiyattan ucuz motorini gören benim az düşünüp kendini zeki sanan yada kendi çapında tasarruf yapan hemşerim dolduruyor deposunu. Kazanan kim? bu işten rant sağlayanlar, kaybeden kim? Şerefiyle çalışıp vatan hainliğine tenezzül etmeyen namuslu petrolcü...kısacası kanıma dokunuyor, yaptığım işten soğuyorum...

Haa bu yazının bi faydası olurmu? Sanmam... Ama helal süt emmiş bir yetkili çıkıp da bu işe dur derse, inanın petrol fiyaları bile ucuzlar...( o yetkilinin çıkma şansı ne kadarsa, petrolun ucuzlama ihitimalide o kadar işte...)

 
Toplam blog
: 11
: 601
Kayıt tarihi
: 02.07.09
 
 

1986 da Konya Altınekın Ilçesinde dogdum. İlk, orta ve liseyi Konya' da bitirdim, halen Konya da ika..