Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kadın erkek

Bir yıl kadar önce gazete haberlerinden alıp bir köşeye yazdığım gazete yazı başlıklarına baktım, işte altını çizdiğim başlıklardan birkaçı:

Suçu ne, ölüm hamlesi,saldırgana sigara, şehit polis, bebeği tokat öldürdü, bana tecavüz etti, canına kıyarken, borç cinneti, öğrenci öğretmeni bıçakladı, kurşunlatan kocaya, cinayette kadın parmağı, hesap dayağı

Bir tane olumlu bir başlık var mı?

Bugün bakıyorum gazete haberlerine, başlıklar aşağı yukarı gene aynı…

Akşam televizyon haberlerine bakıyorum, olumlu bir tek cümle yok. Dizilere bakıyorum birinin elinde tabanca, biri ötekinin boğazına sarılmış.

İnsanı tebessüm ettirecek bir tek cümle yok.

Gazete yazılarının tv haberlerinin birçoğu kadın ölümleri üstüne,aşk,, kıskançlık, tecavüz, namus, töre cinayetleri üstüne.

Kötü haberlerin çoğu; soframızı kuran, kaldıran, aşımızı, ekmeğimizi pişiren, uğruna savaştığımız, kuleler yaptığımız, destanlar, romanlar, şiirler yazdığımız, dağları deldiğimiz, çöllere düştüğümüz kadınlar üstüne.

Kaşık düşmanı, çorbacı, saçı uzun aklı kısa, eksik etek, köroğlu, dediğimiz, analarımız, bacılarımız, cananlarımız, ninelerimiz, eşlerimiz, hatunlarımız,  kızlarımız, gelinlerimiz, kaynanalarımız, kerimelerimiz, nedimelerimiz, refikalarımız, can sevgililerimiz, derdimizin ilacı, başımızın tacı, can-ciğer kadınlarımız.

Şimdi diyeceksiniz ki; “sanki senin yazdıkların çok iç açıcı, çok tebessüm ettirici”

Haklısınız, hem de yerden göğe kadar.

Öyleyse haydi bir gülümseme!

            Eve misafir gelmiş. Adam hanımına "haydi birşeyler hazırla da yiyelim" demiş. Aradan uzun zaman geçmesine rağmen kadın yemek yapıp gelmemiş. Bu kez adam bağırmış “nerde kaldın hanııımm?" Kadın elinde oklavayla girmiş odaya, "eve ne aldın da neyi pişirmemi istiyorsun" deyip elindeki oklavayı vurmuş kocasının başına. Adamın alnı kanamaya başlamış. Misafir adam ev sahibi adama "sen yat kalk da hanımına dua et, iyi ki böyle iyi yürekli anlayışlı hanımın var, böyle durumlarda benim hanım vallahi beni bağlar da döver" demiş. Bu kez ev sahibi adam hem alnının kanını silmiş hem de "ben erkek adamım arkadaş, ben öyle kadına-madına kendimi bağlatmam" demiş.

            Torunumla söyleşiyoruz.

-Dedeciğim ailenin başı kimdir?

-Ailenin başı tabii ki erkektir kızım.

-Peki dedeciğim kadın nesidir?

-Ha kadın mı, o da boynudur kızım boynu, o başı istediği yere çevirir.

Nasıl…

 
Toplam blog
: 165
: 646
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Recai Şahin: 1941 yılında Fethiye- İncirköy'de doğdum. İlkokul köyümde, ortaokulu Fethiye'de okud..