Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '09

 
Kategori
Mizah
 

Kamyoncu diliyle yollar

Kamyoncu diliyle yollar
 

Her ülkenin kendine has bir kültürü var. Hele bazıları varki çok az ülkede karşınıza çıkar... Mesela bizdeki kamyoncu edebiyatı gibi... Bazı güney asya ülkelerinde (Pakistan, Afganistan, Hindistan) bu öyle gelişmiştir ki kamyonunu en güzel süsleyen, en fazla işi kapar adeta. Bakıyorsunuz bazen öyle yazılar yazılmışki arkaya insanları düşünceye sevkediyor. Acaba, neden, niçin soruları bir anda kafamızda yer ediyor. Bazende bakıyorsunuz öyle bir yazı varki gülmekten kendinizi alamıyorsunuz. Ve bazılar varki insanı adeta bu dünyadan bambaşka dünyalara alıp götürüyor. Aslında bu yazıların sonu gelmez, çünkü her kamyoncu esnafı ayrı bir şair gibi ayrı bir söz yazarı adeta. Belkide bunları seçip toplasak aralarından kesin çok manalı şarkılar bile çıkar. Kimbilir belkide yapılmıştır bile... Ben bazıları internetten bulup hoşuma gidenlerden bazılarını aşağıya yazdım. Aslında bunlar buraya sığacak gibi değil, sadece seçmece bunlar. Yoksa internette derya gibi var bunlardan. İşte size KAMYONCU ESNAFININ EDEBİYATI. Aslında çokşey anlatıyorlar bana sorarsanız:

Alırsın BMC, olursun tencere...
Kuzu kurdun, yol fordun...
Al fordun dizelini sev köyün güzelini...
Sarı kızın nazı, fordun ara gazı...
Hayatımı yazsam, duble yol olur...
Araman için hata mı yapmam gerekiyor...
İyi mazot selülit yapmaz...
Gazla uçabilirsin, ama frenle konamazsın...
Evlat fazla bıdı bıdı yapma BABA yorgun...
Vıdı vıdı etme, geçeceksen geç...
Kurban kesilir koç, yollara yakışır doç...
Mercedesten korksaydık, Susurluk'a girmezdik...
Nescafe bile üçü bi arada, ama ben yine yanlızım...
Gözlerin çok güzel ama, bakmasını bilmiyorsun...
Hatalıysam ödemeli at ben ararım...
Hatalıysam gel yüzüme söyle...
Hatalıysam aramızda kalsın...
Hatalıysam idare et...
Hatalıysam 3030'a sms at, Orhan babadan HATASIZ KUL OLMAZ melodisi bedava cebine gelsin...
Hatalı kullandım, sıkıysa ara...
Hatalarım stilimdir...
Yan sanayi değil, babadan orjinal...
Bilmem bu gidişin dönüşü olurmu...
Senide bir gün geçerler...
Gönlünde yer yoksa ayaktada giderim...
Alem kaşar olmuş tost yapan yok...
Seni uzaktan severim, ruhun bile duymaz...
İnsanlık buysa üstü kalsın arkadaş...
Hatalıysam ara, irtibatı koparmayalım...
Rahmetlide sollardı...
Çilemse çekerim, kaderimse zaten razıyım...
Asfaltın şövalyesi...
Yaklaşma toz olursun, geçersen pişman olursun...
Hatalıysam ara ama yinede muhatabım değilsin...
Dır dır etme, ustan kim...
Beni izleme bende kayboldum...
Aslana adres sorulmaz...
Ah o yollar, hayatımı çaldılar...
Radar mahkumu...
Sağdan git, iktidar olursun...
Baba yorgun sen geç...
Yetişemezsen el salla...
Evlenip balayına gideceğime, bekar olup alayına giderim...
Eğer bu yazıyı okuyabiliyorsan, çok fazla yaklaşmışsın demektir...
Ya ümitlerde tükenirse...
Sen gökyüzünde güneş, ben yollarda çilekeş...
Kahpe dostun olacağına delikanlı düşmanın olsun
Şoförsen sevme...
Artık bende vizyona girdim...
Babalar önden gider, çünkü evlatlar yol bilmezler...
Biz otobüsçü değiliz ki hostesimiz olsun...
Küçüklerle uğraşamayız çünkü biz TIRCIYIZ...
Aşk büyük bir yalansa en büyük yalan sensin...
Mertlerin sofrasında nametlerin yeri yoktur...
Çekemeyen anten taksın..
Sana hastaydım, diyete girdim şimdi yastayım...
Sendeki hava benim tekerimde var güzelim...
Varlık görmedik ki, darlıktan korkalım...
Benim yaşantım senin hayallerin bile olamaz...
Bizde firar serbest, istemeyen çeker gider...
Biz aşkı baba yerine koyduk, o bizi yetim bıraktı...
Kah çıkarım gökyüzüne seyrederim alemi, kah inerim yeryüzüne seyreder alem beni...
Aseton yoksa mühim değil güzelim, mazotla silerim...
Sen nefretim bile olamazsın...
Hayat bir sınav olsa, adımı yazar çıkardım...
Baba değiliz çocuğumuz olsun kabadayı değilizki rajonumuz olsun biz kamyoncuyuz...
Gökyüzünde yıldızlar binlerce ama ay bitane...
İnsanların etiket olduğu yerde fiyatı ben belirlerim...
Seversem destan, kızarsam katliam olur...
İstesende unutamazsın...
Akıllı ol, arkamda kal...
Arkamdan gelme ayıp oluyo yani...
Yaşımı sorma yaşamadım ki ben hiç...
Senin havan varsa benimde rüzgarım var...
Sadaka verdim gençliğimi dilenci yollara...
Aklın bende kalmasın, sonra alamazsın...
Öyle birini sevki sen ölünce o da yaşamasın...

Bu sözler sayfalara sığmayacak kadar çok. Belkide hepsi ayrı ayrı bir mesaj veriyor ama, sonuçta onlarında bir kültürü ve dili var... Bu kültür sizce dünyanın kaç yerinde vardır...

 
Toplam blog
: 91
: 3105
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Yıllardır yazmadım... Şimdi yine devam.. Haftanın belirli günleri... Çünkü eskisi kadar vaktim yo..