Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Dr Barış Çakır Burun Akademi

http://blog.milliyet.com.tr/burunakademi

07 Aralık '14

 
Kategori
Estetik / Güzellik
 

Kapalı (izsiz) burun estetiği, cerrahi sanatı, büyüklere saygı küçüklere sevgi

 

           

           Sevgili Okuyucum, iyi pazarlar

           İnsan sevdiği işi yaparsa, ömrü boyunca çalışmadan yaşarmış. Burun estetiği benim için böyle bir iş haline geldi. Binlerce burun heykeli yaptık, burun resmi çizdik. Reklam için değil ameliyat tekniği geliştirmek için. Yüzlerce güzel burun analizi yaparak Poligon rinoplasti kavramını ortaya çıkardık. Bu konu ile ilgili çalışmalarımız Aesthetic Surgery Journal de yayınladı (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=cakir+b%2C+oreroğlu+a).  Sanat metodları ile cerrahimizi geliştirdiğimiz için markamızı “cerrahi sanatı” koyduk. Yazdığımız rinoplasti kitabını gelecek ay Springer'e teslim ediyoruz. (Ellerin dert görmesin Dr. Ali Rıza Öreroğlu)

           İlk canlı cerrahiyi Eylüldeki Brezilya kongresinde yaptım. Bu yıl, Moskovada ve Arjantinde canlı cerrahi yapacağım. Paris ve Milano daki rinoplasti toplantılarında konuşmacı olarak katılacağım. Bu davetlerin sebebini özetlemek gerekirse; Kongrede söyledikleriniz, gösterdiğiniz sonuçlar kadar kıymetlidir. Ben son 20 yılın yükselen değeri olan açık rinoplasti sonuçlarının benzerini, kapalı rinoplasti ile 6 ay önce alabiliyorum. Özellikle  büyük burunlarda, açık rinoplastinin yapamadıklarını kapalı rinoplasti ile yapabiliyorum. Yani bir fark yaratmıştık. Biz diyorum çünkü bu tek başına olmadı.

           Bu ameliyatı Türkiyede, hocalarımızı dinleyerek, izleyerek öğrendim. İsimleri buraya sığmayacak kadar fazla, hepsinin saygıyla ellerinden öperim. Yurtdışından onlarca cerrah, geliştirdiğimiz teknikleri izlemeye geldiler ve yeni cerrahlar gelmek için mektuplar atıyorlar. Ülkemiz tanınırlığı için gerekli Türk misafirperverliğini gösteriyoruz. 

          Öğretmek, tıbbın ilerlemesi için karşılıksız yapılır. Rio da canlı cerrahi için beni davet eden Dr. Silvian harika bir özdeyiş söyledi bana. "Öğrenmek için para harcamalısın. Öğretmek için daha fazla para harcamalısın". Doktor olamayan bir sürü arkadaşım, geliştirdiğin teknikleri neden gösteriyorsun diyor.  Öğretmek, paylaşmak çok keyif verir. Sen de öğrenirsin. Ayrıca, bana da birileri bildiklerini gösterdiyse, benim de bildiklerimi öğretmek sorumluluğum var. Tıp da bir bilgi ürettiysen kendine saklayamazsın. Cerrahi de “Ticari sır” olmaz. O zaman cerrah değil, tüccar olursun. Hatta mirasçıların olmalı, onlarla ayrı ilgilenmelisin. Buraya isimlerini yazdım ama sonra sildim. İlan etmeye gerek yok onlar kendilerini biliyorlar. 

           Yarattığın marka ve değerleri kopyalamaya çalışan google mühendisleri ile ilgilenmeyi de ihmal etmemek gerekiyor tabiki. Onlara da büyüklerine saygıyı öğreteceğiz, sabırla...

 

Dr. Barış Çakır

bariscakir.com

twitter: cerrahisanati

intagram: @bariscakir__

facebook: op.dr.bariscakir

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 91
: 328
Kayıt tarihi
: 03.03.13
 
 

Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Uzmanıyım. Fulya Terastaki ofisimde hastalarımı kabul e..