Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '11

 
Kategori
Şiir
 

Karacaoğlan ve Dadaloğlu

Karacaoğlan ve Dadaloğlu
 

Adana ve Türk Halk Ozanları'na selâm olsun ! . . .


Adana' ya ün katmış, geçmişte birkaç Ozan,
Dizelerde saygıyla; Yanık, Onları da an.
Haksıza baş kaldırmış, yürekli Dadaloğlu,
Nice Elif sinesi, yakmış Karacaoğlan. . .

" Karac' oğlan der, dünyaya gelmeden,
Ben usandım el işine yelmeden,
Gurbet elde Padişahlık sürmeden;
Vatanım' da züğürt gezmek yeğ imiş. . . " 

" Dadaloğlu sevdası var başında,
Gündüz hayalimde gece düşümde,
Alışkan türekle dağlar başında,
Azrail' den başkasına, koman mı? " 

Demiş Karacaoğlan ve yazmış Dadaloğlu,
O dizelerde bir bak; sevda ve mertlik dolu,
Dizeleri yak artık, Kırklar' dan Yanık Ozan! . . .
Bırak defter kalemi, başka şeyle oyalan! . . .

Bırak defter kalemi, başka şeyle oyalan! . . .

Nevzat Bilgiç
Sıla Benim Gurbet Benim
" Memleketime Şiirler "
İsimli kitabımdan 

 
Toplam blog
: 11
: 400
Kayıt tarihi
: 22.03.11
 
 

Memleket Şairi Nevzat Bilgiç'in TANITIM YAZISI: Sıla Benim, Gurbet Benim 'Memleketime Şiirler' ve On..