Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '22

 
Kategori
Şiir
 

Karamanlı Ozanın Duyguları

Karamanlı ozanım dilimi çok severim,

Türkçemizi duyanın hayranıyım bilinsin.

Mehmet Bey, Yunus Emre, Atatürk’ü överim,

Bu üç Türkü sayanın hayranıyım bilinsin.

 

Margarin tüketemem, ağzıma batar benim,

Kalbe zararlı derler, aklıma yatar benim.

Eritilmiş sadeyağ burnumda tüter benim,

Zeytinyağlı yiyenin hayranıyım bilinsin.

 

Pazen yelek sipariş etmiş idi yar bana,

Yerli malı kullanmak bir onurdur, der bana.

Sümerbank kumaşından giysileri ver bana,

Basma fistan giyenin hayranıyım bilinsin.

 

Istarda dokunurdu eskiden ev sergisi,

Yabana gitmiyordu ne ücret ne vergisi.

Akıllarda kalırdı naylonların yergisi,

Kilimleri yayanın hayranıyım bilinsin.

 

Karamanlı Nevzat’ım, elmaya alışkınım,

Sebzeleri pazardan almaya alışkınım.

Marketlerden uzakta kalmaya alışkınım,

Bakkal adı koyanın hayranıyım bilinsin.

 

Halk Ozanı Karamanlı Nevzat

 
Toplam blog
: 396
: 128
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Karamanlı Nevzat, 1947 yılında Karaman'da doğdu. Babasının adı İbrahim, annesinin adı Seyyide'dir..