Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '21

 
Kategori
Estetik / Güzellik
 

Karboksiterapi Hakkında

Merhaba Arkadaşlar,

 Bildiğiniz gibi popüler uygulamalardan biri olması sebebiyle gidip yaptırdığım bir işlem olarak karboksiterapi deneyimimi anlatmak istiyorum.

 Karboksiterapi adından da anlaşıldığı gibi Karbondioksit (CO2) gazının botox iğnesi gibi ince bir iğne ile deri altına enjekte edilerek oksijen ile yarışa girip dolaşımın ve dokudaki bölgesel metabolizmanın hızlandırılması işlemidir. Böylece yağ yakımı hızlanacak ve etli görünen diz kapağı gibi yerlerde istediğimiz kemikli ve ince görünüme kavuşacağız gibi bir düşünce içinde yaptırmış bulundum. Hem de 10 seans. Benim için inanılmaz bir acı verici bir tecrübe ve zaman kaybı oldu diyebilirim. Ancak ben güzellik merkezinde yaptırdım. Kesinlikle ucuz bir işlem değil. Çin işkencesi gibi kendi damarlarınıza karbondioksit verdiriyorsunuz hemde para ödeyerek. Karbondioksit damarlarınızda dolaşırken her geçtiği yeri ve damarlanmayı, her yeri açarak gittiği için acı içinde hissediyorsunuz.

 Sadece zayıflamak için mi yaptın derseniz tabi ki hayır. O zamanki motivasyonuma göre bana vaadedilenler şu şekildeydi:

  • Bölgesel inceltmek istediğin yerler (karın, kalça, bel, kol, sırt, bacak, basen, diz içi ve gıdı) incelecek.
  • Selülit olan yerler pürüzsüzleşecek.
  • Sarkmış, gevşemiş dokuların sıkılaşacak.
  • Yeşil damarların görünen ince derili yerlerinde bu görüntü gidecek ve daha sağlıklı bir dolaşım olacak.
  • Kilo alıp vermeye ya da birden büyümeye bağlı çatlakların ya da kas yırtılması gibi olan yerlerindeki görünüm gidecek.

 Peki bu işlem zararlı mı? Sağlıklı bir insanda zararlı değil. Nefes verirken bile karbondioksit çıkarıyoruz. Bu işlemin vücuda zararı yok ama işe yarıyor mu derseniz bence işe yaramıyor. 3. Seanstan sonra etkisini göreceğinizi söylüyorlar. Ben açıkçası hiçbir etki görmedim. Boşa giden zaman ve para oldu diye düşünüyorum. Üstelik korkunç bir acı da çektim. Benim bacaklar için işlemim 30-45 dk arası sürdü. Düşünün 30-45 dk bacaklarınızın damarlarında gezen acıyı. 

 Size de tavsiyem yaptırmamanız yönünde. Yaptırdığım işlemlerden gerçekten sevdiğim de oldu gereksiz gördüğüm de... Bu işlem kesinlikle gereksiz gördüğüm kısımda yer alıyor. Ancak ben illa yaptırıp kendim deneyimlemek istiyorum diyorsanız, bu işlem özellikle aşağıdaki kişilere uygulanmıyor.

 Karboksiterapi kimlere uygulanmaz:

  • Aktif enfeksiyonu olanlar
  • Kanser tedavisi görmekte veya görmüş olanlar
  • Sistemik hastalığı olanlar
  • Hamilelerde
  • Emziren kişiler
  • Ağır tansiyon hastası olanlar
  • İnsüline bağlı diyabet hastalığı olanlar 

Bol bakımlı günler dilerim...

 

 
Toplam blog
: 15
: 113
Kayıt tarihi
: 02.03.21
 
 

Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği mezunu. Kalite süreçleri ve proje ..