Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '06

 
Kategori
Meslekler
 

Kardelenler artık çiçek açmıyor

Kardelenler artık çiçek açmıyor
 

Aziz Arkadaşım Hergün şehit haberleri alıyoruz. Geçen gün bir helikopter düştü, bir başçavuşumuz; Dünde mayın patlaması sonucu bir kınalı kuzu; Bugün daha mesleğe başlayamamış stajer fidan gibi iki assubay atış eğitimine giderken şehit oldular. Diyarbakır da silah arkadaşlarının eşlerini, çocuklarını elim bir kaza sonucu yanına uğurladık. Hergün yıldızlar kayıyor . Sen yıllar önce şehit olmuştun; yanına uğurladığımız şehitlerimiz daha çok genç, onlara iyi bak olurmu? O mayında parçalanan kınalı kuzu çok üşürmüş, anacağı söyledi, anası yerine onun üzerini yıldızlardan yorgan ile sen ört sevgili devrem. Bir kahpe kurşunun seni aramızdan alıp götürmesinin ardından yıllar geçti, hasretin azalacağına dalga, dalga yüreğimizi sarıyor, alışamadık sensizliğe .

Dün sensiz kırlarda dolaştım, yalancı bir bahar yaşıyoruz; Ağaçlar dantel, dantel işliyor çiçeklerini, bıkmadan ötüyor çatlıyacakmış gibi, gülün sevgisizliğine inat bülbül. Cilo dağlarında karlar daha erimemiş ama boşuna aramışlar karlar arasında çok sevdiğin, karlar prensesi kardelenleri. Meğer sen olmadan kardelenler artık çiçek açmıyorlarmış. Sen o dağların en yiğidi idin, aramızdan ayrılırken hain teröre inat gülüyordun yeşil gözlerinle; Hiç insan ölürken gülermi?Seni cennete uğurlarken biz ağlıyorduk. Sen cennettesin ama biz yokluğunda yüreğimizde cehennemi yaşıyoruz. Aniden bir Nisan yağmuru gibi yağsan göklerden damla, damla yanan yüreğimize. Unutmak istesekte unutamıyoruz, küllenmiyor bir türlü yüreğimizde sana doyamamanın ateşi.

Zap suyunun kenarında; Bu ırmak deli akıyor, ruhumu duygularımı kamçılıyor, Bizim Pınarbaşının gelin gibi sessizce süzülerek denizle kuçaklaşmasını özledim; Sana bir rakı sözüm var demiştin. Efkar dağıtacaktık seninle; Zeynep e yazdığın şiirleri okuyacaktın bana. Bir suçlu bir ezik o çok sevdiğin şarkıyı söyleyecektin. Ayrılık ateşten bir ok - Nazlı yardan bir haber yok - Benim derdim herkezden çok - Ben nasıl yalnız yaşayam dağlar Şakalarınla güldürecektin bizi. Kalleşlik ettin, boynu bükük öksüzler gibi bırakıp gittin. Yokluğunda hiçbir şey değişmedi devrem. Bayrağımız yine dalgalanıyor. Sosyal ve ekonomik sorunlarımız henüz çözülmedi. Sen sevgiline ben ilgililere yazardım mektupları. Sağır sultana duyurdukta, dertlerimizi ilgililere henüz duyuramadık .Arkadaşların, emanetleriniz aileler hala geçim sıkıntısı çekiyorlar. Bize vefasızlıkları devam ediyorda sizleri unutmamışlar ; Özel günlerde bir selam duruşu hatırlanıyorsunuz.(!)

Seni ne zaman ziyarete gelsem anacığınla Zeynep i buluyorum kabrinin başında; Mermerleri okşayıp ağlar ve mırıldanırlarken. Geçen bana kabrindeki güllerin tomurcuklarının açmadığından yakındılar; Söyleyemedim onlara kardelenlere aşık olduğunu bu yüzden kıskanmış açmıyordur güller diyemedim. Seni üzmek istemiyorum, açmayan kardelenler, güller değil yalnızca; Zeynep te soldu gitti be devrem. Yüzünde yok artık o çocuksu gülümseme, kimse görmemiş sen gittiğinden beri uğruna şiirler yazdığın gamzelerini; dinmemiş ruhundaki fırtınalar. Sevgin okyanus olmuş yüreğinde. Sana kavuşacağı günü bekliyormuş özlemle. Seni ve tüm şehitlerimizi unutmadık, unutturmayacağız. Cennette rahat uyuyun. Vatan size minnettardır.

 
Toplam blog
: 45
: 10277
Kayıt tarihi
: 17.10.06
 
 

1948 Edremit doğumluyum.Kara Kuvvetleri personel okulu ve Dicle üniversitesi sosyal bilimler Sevk ve..