Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '09

 
Kategori
Haber
 

Kardeşimin "Key'i..."

Kardeşimin "Key'i..."
 

Sevgili kardeşim,

Hala KEY'ini alamadığını yazmışsın.

Bekle... Gör! Ablam dediydi dersin. Ben "öderler" dedim mi öderler.

Hatırlıyor musun? Geçtiğimiz yıl 8.9.2008 günü MB'de yayımlanan benzer bir yazım vardı. "Kardeşimin de Key'i vardı" başlıklı olan. Bir yıl olmuş be kardeşim. Vay be... Zaman ne çabuk geçiyor değil mi?

"Kardeşimin de Key'i vardı" başlıklı yazıyı yazarken annem beni bi daralttı ki sorma:))) "Sana ne elin çiftçisinden, sana ne elin KEY alamamış memurundan" dedi durdu. Çiftçiyi hatırladın mı? Ağzı kimbilir kimden, neden yandıysa "size oy verenin taaa.." diye başlayan bi dilekçe göndermişti ya en büyük partilerden birine. Sonra da tutuklanmıştı çiftçi. "Size oy verenin taa..." dediği için. "O" cümle geçen yıl benim de çok hoşuma gitmişti. Hatta yazımda da kullanmıştım. Birkaç kez "size oy verenin taaa" demek istemiş ama dememiştim. Annem; "sen kaşınıyorsun" "ananı da al git derlerse seninle bi adım bile atmam" dediği için "Size oy verenin taaa" diyememiştim, hatırlasana...

Haa bak bugün ne okudum. Gecikmenin nedeni SSK'nın işi "ağırdan" alması imiş.

Kamu Çalışanları Hak Sendikaları Konfederasyonu (HAKSEN) Genel Başkan'ı Ayhan Çivi; onüç aydır KEY ödemesi yapılamayan hak sahiplerinin kaybının yüzde 38 olduğunu iddia etmiş ve KEY'ini alamayan hak sahibine, 534 TL gecikme faizi ödenmesi gerektiğini söylemiş...

Yaşadın valla canım kardeşim. Hadi gülsün yüzün artık:)))

Dur daha bitmedi. HAKSEN Gen.Bşk. Ayhan Çivi bi de şöyle demiş. "Halen yürürlükte bulunan 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun'a göre kamu alacakları için aylık yüzde 2, 5 gecikme zammı uygulanmaktadır. KEY ödemeleri Devlet'in vatandaşlarına borcudur" demiş... Şimdi, 28 Temmuz 2008 tarihi baz alındığında bir ödeme yapılmamış hak sahibine (senin gibi yani:)) bugün itibariyle 534 gecikme zammıyla birlikte TOPLAM 1946 TL. Ödenmesi gerekiyormuş...

Bu uygulamanın yapılmaması halinde yargı yolu açıkmış.

Açıkmış da. Dilerim senin bilgilerin belgelerin SEKA'ya "yak" diye verilmemiştir.

Çiftçi vatandaşımız geldi aklıma yine! "Hay senin ödeyeceğin KEY'e... Hay ödeyemeyeceğin ŞEY'e... Hay sana oy verenin taaaa" diyecektim nerdeyse. Bak yine demedim. Annem tepemde valla.

Deniz'cim canım kardeşim. Azcık daa bekle lütfen. Benim Devletim nasılsa öder senin KEY'ini. Ödemezse ne olur? Altı üstü 1946 TL değil mi? Ablan var be kardeşim sıkma canını...

"Çivi çiviyi söker" derler. Sökemez'se ne mi olur? Haa onu bilemem. Belki de "Hay senin gibi tahtanın... Der Çivi'nin biri.

Diyemez mi?

Der bee... Bi aksilik olursa ara beni.

Hadi sevin. Kaç yıllardır ödenemeyen KEY'in yola çıkacak artık. Hem "yargı yolun" da açıkmış.

Yargı'nın yolu nerde mi? Aa aaa kızdırma beni. Ankara'da yaşayan sensin be Deniz!

Sevgilerimi yolladım canım kardeşim, o yemyeşil güzel gözlerinden öpüyorum.

Haber/resim internet kaynaklıdır.


Ablan
Gülriz Yiğit

 
Toplam blog
: 258
: 1033
Kayıt tarihi
: 10.08.08
 
 

Ankara'da doğdum. Balıkesir'in  ilçesi Ayvalık'ta yaşıyorum. TSM ve  tiyatronun biraz da olsa toz..