Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '08

 
Kategori
Güncel
 

Kayan bir yıldız: Avni Anıl...

Kayan bir yıldız: Avni Anıl...
 

Bir efsaneydi o...


Haziran Ayı, yazı muştular...Doğanın bereket ayıdır...

Güzelliklerin,aşkların,gizemli örtülerinden çıkıp insanın kanının kaynadığı;ayaklarının yerden kesildiği dönemdir.

Haziran, bu kez acı sürprizlerle geldi...Kara ölüm, yine zaman ve mekan dinlemedi...

''Bana ne bahardan yazdan; bana ne borandan kıştan; yolun sonu görünüyor '' diyor ya şair...

İşte öyle bir şey...Ölüm ferman dinlemiyor !..

Ecel geldi mi ?..Başa gelen çekiliyor...Mukadderata boyun eğiliyor...

İnsanoğlunun en çaresiz ve zavallı olduğu andır ... O an...

En zor yazılardır... Sevdiklerimizin toprak oluşunu yazmak !..

Yüreğinizin titrekliğini hisseder parmaklarınız...

Gözlerinizin buğusundan göremezsiniz tuşları !..

Daha dün gibi... Geçen yıl dahil; bir çok konserimizin şeref konuğuydu, Avni Anıl Hoca...

Her sabah, İzmir'den doğan , ülkemi ısıtan bir güneşti o !..

''Biraz kül; biraz duman...O benim işte...'' demişti...Büyük Bestekar !..Duman olup göklere yükseldi...

İki gün önce, Cengiz Aytmatov...Şimdi de Avni Anıl Hoca, nefessiz kaldı...

Biri böbreklerinin ;diğeri ciğerlerinin oyununa geldi...Bir efsane adam daha göçtü gitti...

Avni Anıl, şimdi anılarda kaldı...Ölümsüz isimler arasında yerini aldı...

Daima Anıl-acak...Anıl-dıkça yaşayacak...Şarkıları,sevenleri öksüz kaldı...

Ardında bıraktığı ,'' binlerce, müzisyen öğrenci ordusu'' şimdi yasta !..

Musikimizin yaşayan son masal kahramanını da yitirdik...

''Gün be gün yaşanan o hatırayı ...Unutup bir yana atmak olmaz ki...'' Atamayız...Anıl-acaksınız daima...

'' Mihrabım diyerek sana yüz vurdum...'' derken ne güzeller, keman kaşlarını kaldırıyordu !..Şimdi yalnızlar !..

''Kaderimde hep güzeli aradım '' melodileriyle aşıkların gönüllerinde yaşıyor şimdi...

''Akşamın olduğu yerde bekle diyorsun;gelmiyorsun...'' diyordun ya !..

Şimdi o güzellerde beklemek sırası ...

Seni çok bekleyecekler hocam !..


Ne mutlu ki her kula nasip olmayan ölümsüz eserlerinle ''Ölümsüzleştin !..''

Ruhun şad olsun...Mekanın cennet olsun ...
.......

*Avni Anıl Hocamız,14 Haziran 2008 günü İzmir'deki evinde, 80 yaşında, hayata gözlerini yummuştur.

Tüm sevenlerinin başı sağolsun ...


Avni Anıl'ın muhteşem bestelerinden bazıları:

    “Rüya gibi uçan yıllar, biraz durun durun biraz” “Dilşâd olacak diye kaç yıl avuttu felek” “Sevmiyorum seni artık gözlerimi geri ver” “Biraz kül biraz duman, o benim işte” “Kader kime şikâyet edeyim seni bilemem” “Unutamıyorum, unutamıyorum gecem yok artık gündüzüm yok” “Gözlerin bir aşk bilmecesi sorar gibi” “Unutulmuş ne varsa sevgiden geri kalan” “Aşk bu değil yapma güzel” “Ne yeşili ne siyahı gözümde hep gözleri var” “Mihrâbım diyerek sana yüz vurdum” “İçimde nice uzun yılların özlemi var” “Kaderimde hep güzeli aradım” “Öyle dudak büküp hor gözle bakma” “Bir peri masalı kulaklarına” “Bir göz aşinâlığı var aramızda” “Gün be gün yaşanan o hatırayı unutup bir yana atmak olmaz ki” “Şarkılar söyle o sahillerde” “Ayrılık ümitlerin ötesinde bir şehir” “Bu akşam bütün meyhanelerini dolaştım İstanbul'un” “Akşamın olduğu yerde bekle diyorsun gelmiyorsun” “Gelin alayı”
 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..