Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '11

 
Kategori
Dostluk
 

Kayısının faydaları!

Kayısının faydaları!
 

günkurusu


Kutunun altında şunlar yazıyordu!

“ Beynin daha düzenli çalışmasını sağladığını; beynin yorulmasını önleyip, stresi attığını; karaciğerin tahrip olan kısmının tamirini sağladığını; kemiklerin çok daha düzgün ve sağlam olmasında önemli rol oynadığını; kan yapımını artırarak kansızlığa engel olduğunu; mide ve onikibağırsak ülserinin meydana gelmesine engel olduğunu ve iyileşmesinde önemli katkısı olduğunu; böbreklerde taş oluşumunu engellediğini; kansere karşı koruyucu bir etkiye sahip olduğunu; kalbin daha düzenli çalışmasını sağladığını; potasyumca fakir ve A vitaminince zengin olmasından dolayı insan beslenmesinde önemli rol oynadığını biliyor musunuz?”

Bilmiyordum!

Kayısı kurusundan bahsediyorum!

Yani Malatya’nın meşhur Günkurusu!

Evini yaptığım dönemde, bizim İhsan illallah etmişti benim kaprislerimden!

“İhsan, kabızım kardeşim! Doktor yatak istirahatı verdi! Sen götür elemanları işe!”

İhsan bir gün eve geldi!

“Abi memleketten günkurusu istettim senin için! Üç dört tane yedin mi bir şeyin kalmaz!”

Ertesi sabaha mazeretim hazırdı!

“ Ne yaptın İhsan? Gece tuvaletten çıkamadım kardeşim! Adamları sen götür bugün de!”

“Çok mu yedin yoksa?”

“Yarısını ben yedim!”

“Demedim mi üç beş tane yiyeceksin diye?”

“Dedin de İhsan; akşam çok stresliydim kardeşim! Dün de beynim yoruldu biliyorsun! Ona iş tarif et buna iş tarif et!”

Doğru yatağa gittim tabi!

Aradan uzun bir zaman geçti!

Bugün öğle üzeri kargoyla koca bir paket günkurusu geldi bize!

Nilgün Akad Hanımefendi göndermiş sağ olsun!

Sadece günkurusu değil tabi! Yanında karadut kurusu da var!

Merak ettim kutunun altına üstüne baktım! Kullanım talimatı var mı diye!

“Herkes benim gibi Günkurusu tecrübesini yaşamamıştır belki!”

Başta yazdığım yazı vardı kutunun altında! Uyarı yoktu!

Nilgün Hanım olayımı bildiği için yanında tedbiren karadut kurusu göndermiştir tahmin ediyorum!

İhsan bunu düşünememişti!

Malatyalı farkı işte!

Not: Keşke dut pekmezi gönderseydi!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..