Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '06

 
Kategori
Sağlık
Okunma Sayısı
1144
 

Kendi sağlığımız ….

Sayın okurlar, Ocak ayı içinde geçirdiğim bir kalp sorunu beni sağlık soruları üzerine dikkatle durmaya yöneltti. Sağlığına bu yaşa kadar çok dikkat eden biri olmama rağmen birden ortaya çıkan kalp rahatsızlığım daha çok şeyler yapmam gerektiğini söyledi.

Hem de bir daha unutmayayım diye iyi biçimde söyledi...!

1960 ‘lı yıllar da emekli olan bir insanın emeklilik sonrası ortalama yaşam süresi
en fazla 8 - 10 yıldı. Bu gün bu sürenin 20 -30 yıla çıktığını tıp söylüyor. Bu süreyi sağlıklı ve kaliteli koşullar da tamamlayabilmek için sağlığı korumaya, güçlendirip, geliştirmeye çok dikkat etmeliyiz.

“Yaş yetmiş iş bitmiş“ sözü artık gerilerde kalıyor. Herkesin son yıllarda sağlıklı yaşama daha çok ilgi duyduğunu görüyoruz.... Bilhassa emeklilik yıllarını sağlıklı geçirmek gayreti içinde. Yaşamı uzatmıyor, hakkımız olan yılları alıyoruz diyorlar.

Kalp ve damar hastalıkları, kolesterol, kilo sorunları, osteo arttrit ve romatizma
ileri yaşlarda onu çok uğraştıracağının bilincinde.

Bu nedenle sağlık bilincini geliştirmeğe çalışıyor.

Yaşlanmamak - yaşlanmayı durdurmak geriye yaşlanmak bu günkü tıpta mümkün değildir.

Bulaşıcı hastalıkları aşı - sülfamid - antibiotiklerle kontrol altına alarak 8- 10 yılı
hipertansiyon ,kolestrol savaşını bir ölçüde kazanarak 10 yılı, kanserle başarılı bir
mücadele ile yine bir 10 yılı yaşamımıza yeniden kazandırmak modern tıpta bugün
mümkündür.

Yaşlanma süresinde karşılaşılan bir çok sorun birbiri ardına çözülüyor. Yeter ki siz kendinize iyi bakın... Bir kaç örnekle başlayalım;

Balık yağlarından yararlanmak için pahalı balıklar yerine HAMSİ yiyebilir, bitkisel omega - 3 yağını cevizden, Likopeni domatesten - karpuzdan, E vitaminini fındıktan - köy ekmeğinden, ay çiceği çekirdeğinden alabilir, omega - 6 yağ asitlerini zeytin yağından temin edebilirsiniz. Kalsium için YOĞURT, demir için yapraklı sebzeleri yiyebilirsiniz.

SİGARA YOK ...
Alkol az olarak alınabilir. (Bir kadeh kırmızı şarap damarlara iyi)

Gelelim psikolojik duruma...

Az öfkelenip , her şeyi dert etmemek, azla yetinip kanaatkar olmak gerekir. Hoş görülü olup, karşınızdakini övücü olun. Uykunuza biraz özen gösterip zamanında uyuyup, televizyon düğmenizi biraz erken çevirebilirsiniz...

Egzersiz gerekli ... Fırsat buldukça biraz fazla adım atın. Üstelik bütün bunlar bedavadır...

Her hangi bir ücret ödemeniz gerekmez. Sağlıklı hayat için zengin olmak şart değil.
Bir ölçü kararlılık - itina , bir parmak samimiyet bile yetiyor.

Daha fazlasını da istiyorsanız iyi niyet aile huzuru - biraz da sağlık bilinci
yetiyor da artıyor bile...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 453
Toplam yorum
: 217
Toplam mesaj
: 30
Ort. okunma sayısı
: 1052
Kayıt tarihi
: 24.07.06
 
 

1933 Kayseri'de doğdum. Kayseri Lisesi Ankara Veteriner Fakültesi, İstanbul Üniversitesi Diş Heki..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster