- Kategori
- Gündelik Yaşam
Kendini ezip geçme

İnsanı insan yapan 'duygularıdır'
Duyguları küçümseyen, aşağılayan, yasaklayan bir ortamda bulunmak ise tabii bize duygularımızı bastırmayı öğretiyor, hatta gizlemeyi, hiç göstermemeye çalışmayı öğretiyor.
Böylece içimizdeki benlik mi desem içimizdeki 'ben' mi desem küçülüyor, hayat anlamsızlaşıyor hatta o gerçek ben hapsediliyor olduğu yere, unutuluyor artık.
Yaşam böyle sürüyor, bulunduğumuz duruma alışıyoruz.
Oysa duygu dünyamız ne kadar zengindir, belki de çoğumuzun en büyük hazinesidir.
Sevmek, sevilmek, hayranlık duymak, küsüp darılmak, öfkenin göklere çıkması, sonra yeniden durulmaya çalışmak, yeniden sevmek, şaşakalmak, hayaller kurmak...ve çoğaltabileceğimiz bin bir çeşit güzel duygular.
Bastırdığımız, bastırmak istemediğimiz halde; gelenek, görenek, örf ve adetlerimiz, törelerimiz gereği bastırmak, yanlış anlaşılmaktan korktuğumuz için bastırmak...
Kadınız bize yakışmaz diyerek bastırmak, bastırmak...
Farkında mıyız bu bastırmaklar neleri neleri kaybettiriyor?
Birini çok severiz söyleyemeyiz, güzel bulur beğeniriz söyleyemeyiz, beğenmeyiz , istemeyiz gene söyleyemeyiz, kabullenmeyiz bunalıma gireriz söyleyemeyiz.
Duygularımızı köreltiriz, küçültürüz, içimize hapsederiz bir türlü dile gelemez artık.
Bundan böyle duyguları görmezden gelmeye başlarız, karşı tarafın duygularını da görmezden geliriz, önemsemeyiz, küçümseriz böylece yaşam tatsız, tuzsuz, duygusuz devam eder gider.
Oysa duygunun tatlısı, da tuzlusu da, acısı da , ekşisi de hayatımız için gereklidir, kimilerinin yokluğu, kimilerinin kıymetini bilmeyi öğretir.
İnsanı insan yapan duygularımız bizim kuvvetimizdir, kudretimizdir.
Duygularımızı sevdirmek, saydırmak, başkalarının duygularına saygı duyup anlayabilmek duygularımızı açığa çıkarabilmek, açığa çıkan başkalarının duygularını da pozitif düşünceyle izleyip gözlemek kendimizi olduğumuz gibi ifade edip, edenlere de saygı ve sevgi duymaya çalışmak zor mu? Zor da olsa zorları başarmak ayrıcalık değil mi? Aykırı olmadan biraz olsun zorları başarmak güzel duygu ve düşüncelerimizin saldırısına uğramak dileğimle...