Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ekim '09

 
Kategori
Psikoloji
 

Keşke'siz Yaşamak.....

Keşke'siz Yaşamak.....
 

Gülümsemek kendimize verdiğimiz bir sadakadır....


Keşkesiz yaşamlar çizmek isteriz kendimize, yaşadığımız, düşündüğümüz, konuştuğumuz her cümlenin altında bir keşke yatmayan, pişmanlıkların yakmadığı, inceden hesaplarla boğuştuğumuz bir yaşam oluşturmaya çalışırız.

Keşke; yoran, zorlayan bitkin bırakan bir duygudur insanı. Ne kadar çok düşünürsek o kadar az hata yaparız yaklaşımıyla, yaşamlarımızı yaşayamayarak, düşünerek geçiririz çoğu kez.

Oysa öyle değildir durum. Hem keşke demeden, hem de dilediğimiz gibi bir hayat yaşamanın yolları vardır kendi dünyamızın çerçevesinde.

Dilediğin gibi yaşadığın, dilediğin kadar düşündüğün, dilediğin tercihlerle yaşamanın pişmanlığı neden gelir ki? Kendini sorgulamadan, varlığını birilerine ispat etmeye çalışmadan, kendin olduğun, kendin tercih ettiğin için mutlu olmalı, keşke demeye fırsat vermemelidir oysaki.

Kendi tercihlerimiz yormamalı bizleri, ben istedim, kötü oldu belki ama ben istediğim için yaptım.Başkalarının isteklerini yaptıklarımızda keşkeler artar, neden benim dilediğim değil de onun diledikleriyle yaşamımı çizeyim ki.

Gideceksem bir gün kendi isteğimden olmalı bu, kalacaksam da ben istemeliyim.Beynim başka bir dilekte bulunurken kalbimle çelişiyorsa kendimle savaşımsa bu durum vazgeçmeden yaşamaktan yorulmadan, pes etmeden, pişmanlıklara pişmanlık eklemeden, dik durabilmeyi başararak, yolumda devam edebilmeli.

Hata yaparız, belki çok ağır öderiz bu hatanın bedelini ama o an ki durum belki öyle olmasını gerektirmiştir. Hata yaparak anlamışızdır, doğrunun gerçekliğini. Hatalarımızın toplamlarıyız hepimiz, önceden bahşedilmedi bizlere yaşamın kuralları, kendi kurallarımızı, toplum kurallarıyla birleştirerek ya da tamamen ayırarak seçimler yaparak, her seçimimizde kendi seçimimiz olduğu için gurur duyarak, daha sağlam adımlarla kendi yaşantımızda, başkaların yaşantısında hatalarımız, doğrularımızla, eksikliklerimizle, fazlalıklarımızla ama Keşkesiz, pişman olmadan yer edinebilmeliyiz.

Bir kez daha yaşama şansımız yok, her keşkenin bizi çekeceği derin kuyularda yaşamdan saklanarak, kendimizden kaçarak, hayata yanarak, pişman olarak geçirecek bir şansımız yok.

Gülümseyerek bir kez daha dönüp bakıyorum dünüme, iyi ki hata yapmışım ki şimdi tekrarlamadan aynı hatayı, keşke demeden gidebiliyorum yarınıma. Sizde deneyin, gülümsemek ve iyi ki yaşamışım demek dünlere, biraz daha yaşanılır kılıyor yarınları.

**………. Bir tek yaşanarak öğrenilirmiş hayat,
okuyarak, dinleyerek değil..

Bildiklerini bana neden
anlatmadığını, anladım… ……

** Can YÜCEL: Anladım

 
Toplam blog
: 127
: 820
Kayıt tarihi
: 22.09.07
 
 

Sıcağıyla bilinen memleketimde bir kış gününde geldim dünyaya. Bütün tezatlıklar hayatımda farklı r..