Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

KeyPiEsEs Sınavı

KeyPiEsEs  Sınavı
 

sabah.com.tr'den alıntıdır.


Tarih 28 Kasım 2010 Pazar olduğunda büyük gün gelip çatmıştı kaşlarını. Ben kendimi çok gergin hissediyordum sınav yüzünden. Aslında fazla da çalışamamıştım usulünce. Sınavlar beni herzaman kasmıştır zaten. Şimdi bir de acaba giderken yanıma ne alsam diye düşünmeye başlamıştım. Doğru ya nasıl unuturum ? Bu seneki sınavda ÖSYM herşeyi düşünmüştü. Kalemini verecekti hem de iki adet, silgini, kalemtraşını, şekerlerini bile temin edecekti. Güya su da temin edecekti ama haber verilmeden su iptal edilmiş. Sınav boyunca susuz kaldım.

Ne bileyim ÖSYM'nin suyunu iptal ettiğini. Metal hiçbirşey olmayacaktı sınava girerken yanınızda. Ben de arabamla sınava giderim diye düşünüyordum. Demek ki gitsem almayacaklardı sınava arabayla :)) Arabamla mı gitsem filan diye düşünmüştüm aslında ama neyse boşver şimdi oralarda araba koymaya yer bulamazdım. Arabayı de yeni aldığım için nereye park etsem acaba çekerler mi oralarda diye de düşünüyordum.

Ben yine eskisi gibi minibüse bineyim de öyle okula ulaşayım dedim kendimce. Bu arada yolda sabahın âmâ vaktinde herkes elinde KPSS Sınavı Giriş Belgesi ile sınava gireceği okula ulaşmaya çalışıyor koşturarak. Sanki Avrasya Maratonu mübarek ortam. Ama bu da bir maratondu en nihayetinde. Bu tarihe kadar herkes emek verip derslere çalıştı kafa patlattı gümletti. Ben de millet sınav derdindeyken " acaba minibüste taze malzemeler yakalayabilir miyim ? " diye düşünmeye başlamıştım içten içten gülmeye çalışarak.

Neyse efendim üst geçitten geçip gelen bir Gebze-Harem minibüsünü çevirdim. ( Sınavdan sonra baktım hala dönüyor dermişim ) :) Kendimi zor soktum içeri. Balık istifi olmuş herkes. Camlar ve kapı da kapalı ve içerisi resmen Recep İvedik'in dediği gibi hamurumsu külotlu çorap kokuyor yauu... Açın şu camları biraz da sabah serinliği üfürsün cemalimizi arkadaşım dedim. Duyarlı bi arkadaş hemen çakma rambo " muscle " larını kullanarak camı açtı tek celsede. Bu arada Muscle Latince'de Kas anlamına gelmekte. Latince yazayım da sınava giderken biraz astistlik yapayım. İçeride bir genç oturduğu yerden ayağa kalkarak şöyle seslendi : " kaptan ben Gülsuyu bilmem bilmem bilmem ne mahallesinde icam ama yerini bilmiyom. gelince haber verir misin ? " Kaptanın cevabı şu oldu : " Tamam aslanım işte Gülsuyu'nda inersin. Orda sorarsın. " Oldu mu şimdi bu kadar sinerjik bi ortamda çağı yakalamış apachi imajlı gencimize gösterdiğin minibüsçü muamelesi ? İkinizin de dünyaları farklı ama ayrımı bu kadar ortalıkta göstermeyin.

Her neyse şurdan bir tane Soğanlık alır mısın ? Öğrenci al ama benden. Her ne kadar sakallı ve de 8 benzeri gözüksem de bugün sınava gidiyoruz. Öğrenci sayılırız bugünlük. Bir baktım minibüste herkesin elinde KPSS Sınavı belgesi var. " Kaptan bak herkes bugün öğrenci. Benden herkese KPSS captaın " :) Okulun kapısını gördüm ve bahçeye doğru yürümeye başladım. Saat daha 09:02 filandı. Az kalmıştı içeriye girmemize. Kantine doğru yaklaştım ve yeni bir sınav pazarı oluştuğuna şahit oldum. Kantinin camında şu yazıyordu. " EMANET ALINIR ( CEP TİLİFONU ) 1 TL " . Aynen böyle idi yazı . Tilifon yazmış bi de ya. . . Bkar mısın ortama hemen sınavı fırsat bilen çakallar pazar tezgahını kurmuş.

Esas bomba okul müdürünün kapı önüne kablosuz mikrofon elinde çıkarak konuşma yapmasıyla patladı. " Pppfff pfff pffff ! tık tık tık . A a a . . . Sssesss ssssesss kontrol a a a ..... . Sevcili sınava cirecek arkadaşlar. Sizleri içeri almadan once bir uyari yapacaum. Bizler burada ÖSYM'nin kurallarini uygulamak uzere görevlendirilen eğitumcileruz. Şunu hatirlatmak istiyorrum. Biiiir sinava metal şeylerle cirmek yasaktur. Bize kizmayunuz. Bize aktarilanlar budur. Eee başkaaa ikiiiii bozuk para bile alınmayacaktur bilesunuz. Eğer bunlar var ise hemen çantune emanete bırakinuz. Emanet 1 tl dur. Hepinize başarular diliyorrum. " Konuşma bitti ve bir anda 200-300 kişi hurrraaaaa diye kantinin kapısına dayanmıştı. Kapı dar , bir kişi zor geçiyor ve herkes üstüste idi görüntü rezaletti. Sanki bozuk para ile kopya mı çekilecekti ? Hadi küpeyi, saati, ve diğer metalleri anladım da herkes yanında bozuk para taşır. Bence buna gerek yoktu. Sanki stada giriyoruz.

Çocuğun birisi cebinde 1 tl ile gelmiş, " ben şimdi bunu 1tl ye emanete bırakırsam neyle gitçem eve ? 1 tl si olan yok mu borç verecek ? " diye bağırıyordu kargaşa içinde. Yazık ya. Sınav başlamıştı. . . Yaklaşık 30 dakika geçmişti ve en önde oturan elemanın biri " hoca ben bitirdim çıkmam lazım " dedi. Normal şartlarda 90 dakikadan önce çıkılmıyor ama eleman ille de çıkçam diyor. Hoca uyararak " şuanda çıkamazsınız lütfen oturun beyefendi " dedi. Eleman da " ben şimdi 1.5 saat beklicem mi bööle hayret bişi yaa " diye cevapladı. Ölür müsün sabaha mı bırakırsın şimdi bu elemanı ? İşte böyle arkadaşlar şaka maka derken 2010 yılının KPSS Sınavı'nı da geride bıraktık. İnşallah sınava katılan herkes güzel güzel puancıklar alırlar.

Herkese sevgiler selamlar diliyorum.

Gökhan Cenker

 
Toplam blog
: 749
: 1983
Kayıt tarihi
: 11.10.07
 
 

Yazmanın hayatın akışının bir parçası olduğu kanısındayım. 6 Mayıs 1982'de doğdum ve İstanbul Kar..