Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '14

 
Kategori
Deneme
 

Kimliğimde nefret hanesine yer yoktur

Kimliğimde nefret hanesine yer yoktur
 


Arkadaşım bana 'Kendi milletinden nefret eder gibi bir tutum takınıyorsun' dedi.
Böyle anlaşılıyorsam eğer hemen bir bir açıklama yapmak isterim.

Asla ve kat'a!
Ne kendi milletimden, ne de başka bir milletten nefret ediyorum.
Ne dinlerden, ne de ideolojilerden nefret ediyorum. (Yani onları savunan insanlardan.)

Eğer kendi milletimi eleştiriyorsam, yaptığı hatadan, yanlıştan dolayı eleştiririm; aynı hataları, yanlışları başka bir millet yaptıysa onu da eleştiririm.

Bir milleti yerin dibine sokup, diğer milleti göklere çıkarmam.
Bir milleti sövgüye bulayıp, diğer milleti sevgiye boğmam.
Bilirim ki, kimse anlatıldığı kadar kötü, kimse de anlatıldığı kadar kötü değildir.

***

Milliyetçiliğe karşıysam; ne yalnız Tük milliyetçiliğine, ne yalnız Kürt milliyetçiliğine, ne de yalnız Ermeni milliyetçiliğine karşıyım; bütün milliyetçiliklere karşıyım.

Millete değil, milliyetçiliğe karşıyım.
Dindara değil, dinciye karşıyım.
Devrime değil, devrim için her haltı yiyecek olana karşıyım.

İnsana değil, insana zarar veren anlayışa karşıyım.

***

Tanrım, sevgidir.
Dinim, aşktır.
Mezhebim, doğruluk ve demokrasidir.
Milliyetim, insandır.
Vatanımsa yeryüzünün tamamıdır.

-Mustafa Yıldırım

 
Toplam blog
: 480
: 715
Kayıt tarihi
: 03.11.12
 
 

Konyalıyım. Edebiyat okudum. Amatör yazar ve şairim. ..