Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '11

 
Kategori
Güncel
 

Kimse var mı ?

Kimse var mı ?
 

Toplum yaşamında birlik ve beraberliğin bir nevi temeli olan ve muhtemel bazı hoşnutsuzlukların sigortası sayılabilecek eylemlerden birisi de yardımlaşmadır. 

Özellikle Ramazan gibi özel aylarda, bayramlarda ve doğal afet günlerinde, bu yardımlaşma faaliyetine toplumdaki herkes elindeki imkanlar ölçüsünde katılmaya çalışır. 

Yardım edenlerin vicdani huzuru, manevi tatmini, ibadetini yerine getirmiş olmanın verdiği mutluluk sanırız başka duygularla anlatılamaz. Yardıma muhtaç kimseler ise senenin belli dönemlerinde de olsa, arzuladıkları ihtiyaç maddelerine kısmen kavuşmanın mutluluğu içindedirler. 

Ülkemizde resmi-gayriresmi olmak üzere sayısız yardım kuruluşu, dernek, vakıf ve kurum mevcut. Bunların en çok bilinenleri, kamuoyunda çoğumuzun bildiği üzere; Kızılay, Türk Hava Kurumu, Cami Yaptırma ve Yaşatma Dernekleri, Belediyelere bağlı dernekler ile Deniz Feneri, Kimse Yokmu benzeri derneklerdir. Bunların dışında ismi cismi duyulmamış birçok dernek ve vakıflar da yardım toplamak için önemli çabalar içindedirler. 

Yardımlaşmanın verdiği gönül ve vicdan rahatlığına erebilmek ve yardım konusunun gerçekten hak ve ihtiyaç sahiplerine ulaştığından emin olabilmek için, yardımlar için kullanılacak aracı yardım kurumunun ve kuruluşunun çok iyi seçilmesi gerekir. 

Ülkemizde son yıllarda görülen çarptırılmış yardım organizasyonları ve kamu vicdanını rahatsız eden bazı yardım kuruluşlarının olumsuz faaliyetleri hala hafızalardan silinmemişken, resmi yardım kuruluşlarına alternatif olan bazı yardım kuruluşlarının çok iyi etüd edilmesi gerekmektedir. Bu kapsamda; denetimi devletçe mümkün, alınan ve yapılan yardımları belgelendiren, sevk kanalları ve çalışanları belirli kuruluşlar tercih nedeni olmalıdır. 

Belediyelere bağlı ya da belediyelerin kontrolü altındaki yardım derneklerinin yardımlaşma faaliyetlerini siyasi maksatlı kullanmaları ihtimali çok yüksek olduğundan, bunun yerine, valilikler ve kaymakamlıklar vasıtasıyla ulaştırılacak yardımlar muhakkak ki daha doğru adreslere gidecektir. Ayrıca kendi çevremizde bildiğimiz, tanıdığımız kapıları doğrudan çalmak ta doğru bir hareket olacaktır. 

Deniz Feneri olayı hala yargıda iken, bugün aldığı bağış ve yardımlarla ismi ve çapı çığ gibi büyüyen bir derneğin, ikinci bir "Deniz Feneri" vakası olmasına engel olmak, yardımseverlerin sağduyulu ve bilinçli yaklaşımlarıyla mümkündür... 

Sağlıklı ve Huzurlu kalın... 

 

 
Toplam blog
: 136
: 2817
Kayıt tarihi
: 20.03.11
 
 

Duyarlı olduğum konularda; düşündüklerimi, bildiklerimi ve birikimlerimi paylaşmak üzere burada b..