Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Alyoşa-Sevmek Güzeldir.

http://blog.milliyet.com.tr/alyosacan

24 Ocak '11

 
Kategori
Öykü
 

Kırık Testi

Kırık Testi
 

internet alıntıdır.


Merhabalar,  

Sizlerle bu gün Kırık Testi hikayesinin bize öğrettiklerinden söz etmek istiyorum. 

Bu bir Kıssadan Hissedir. 

Çin de bir adam her gün omzuna aldığı kalın sopanın iki ucuna astığı testilerle dereden su taşırmış, Bu testilerden biri sağlam diğeri ise biraz çatlakmış, hafif su kaçırıyormuş. 

Her seferinde sağlam testi adamın doldurduğu suyun tümünü taşırken çatlak olan testi eve sadece yarım testi su getirebilirmiş çünkü çatlak yerden suların yarısı akıp gidiyormuş. 

Sağlam testi eve tam su getirdiği için gururlanırken, çatlak testi çok utanıyormuş. 

Bir gün çatlak testi ırmak kenarında su doldururken çatlak testi sahibine şöyle seslenmiş; 

“Kendimden utanıyorum, şu yanımdaki çatlak olmasaydı bende suyun tamamını taşırdım.” 

demiş, Adam gülümseyerek dönmüş çatlak testiye doğru ve şöyle demiş; 

“Göremedin mi?, Yolun senin tarafında olan kısmı çiçeklerle dolu, sağlam testinin tarafında hiç çiçek gördün mü?” 

“Ben başından beri senin çatlak olduğunu biliyordum, senin tarafına çiçek tohumları ektim,  

Ben her gün o yoldan geçerken sen o tohumları suladın, ben her gün eşime o çiçekleri götürürken hem eşimi hem de beni sevindirdin. 

Eğer sende diğer testi gibi sağlam olsaydın evime böyle güzellik ve zarafet veremeyecektim.” 

…………….. 

Küçük mutluluklar büyük umutları getirirmiş, ne kadar doğru, çatlak testi işe yaramadığını düşünürken ne güzel işler başarıyormuş. 

Bazı insanlarda kötümser olup işe yaramadıklarını sanırlar ama arkasında ne kadar güzel işler yaptıklarını göremezler, bu paylaşımdan şunu anlamalıyız ki, küçük şeylerden bile mutlu olmasını, umutlu olmasını bilmeliyiz. 

Ben Kıssadan hissesi okudum ve çok beğendim. 

Umarım sizde okuyunca beğenirsiniz. 

Sevgiler her birinize,  

 

Hülya, 2011 

 

 

 

 
Toplam blog
: 227
: 1770
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İzmirliyim, okumayı, yazmayı, gezmeyi çok seviyorum. Daha ne olsun. Sevgiler...