Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '15

 
Kategori
İnançlar
 

Kişi inancını kendi seçer; babam dedem Müslüman olduğu için Müslüman sayılmayı reddediyorum

Kişi inancını kendi seçer; babam dedem Müslüman olduğu için Müslüman sayılmayı reddediyorum
 

Böyle şey olur mu ya! “Müslüman bir anne babadan doğdun, o halde sen de Müslümansın” Kanla mı geçiyor bu?

Ben Müslüman olurum, bunda sorun yok. Ancak Müslüman olma nedenim anne babamın Müslüman olması olamaz. Kuran’da bu konuda ayet mi var, ben duymadım.

Müslümanlık hanedanlık mı, babadan oğula mı geçiyor? Diğer dinlerde de öyleymiş, bana ne. Hatta Müslüman bir ülkede doğdun ise yine Müslüman sayılıyormuşsun. Benim böyle şeylere aklım ermez.

21 yaşıma basarım. Reşit olurum. İnancımı seçerim. Affedersin davar mıyız biz, sürüye katar gibi “hadi sen de Müslümansın” Tövbe tövbe! Din böyle olmaz kardeşim. Bana sormadılar, fikrimi de almadılar; kimliğime Müslüman yazdılar. Bence bu zorlamadır.

Peygamber insanlara tek tek tebliğ etti. Bize soran bile olmadı. İnanç özgürlüğü en temel insan hakkıdır. Biz Müslüman olmayalım demiyoruz; böyle Müslüman olunmaz.

Keza Alevilik. Babam dedem Alevi’ymiş. Bu nedenle ben de Alevi’ymişim. Ben Aleviliği kabul etmiyorsam ne olacak. “Ne yaparsan yap bu yoldan çıkamazsın” Hadi be!

Doğuyoruz. Büyüyoruz. Aklımız başımıza gelince sen Müslümansın diyorlar. Neden? Çünkü Müslüman bir ülkede doğdun ve annen baban Müslüman. Kuzey kutbunda doğsaydım kutup ayısı mı olacaktım tövbe tövbe!  Bir dine böyle girilir mi?

İtiraz da edemiyorsun. Türklüğü anlarım; çünkü o kanla geçiyor. Ama Müslümanlığın kalben onayı gerekir. Şüphe ile Allah’ın huzuruna çıkılır mı?  Doğrusu bende şüphe var. Çünkü kendim Müslüman olmadım, Müslümansın dediler.

“İnan ama yapma uygulama” Ne demek canım, ben bir şeysem onun gereğini yaparım. Yapmıyorsam o şey değilimdir; hâşâ Allah’ı kandıramam, kendimi de!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..