Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kısır

Kısır
 

Geçtiğimiz pazar günü televizyon izliyoruz.. Oğlum elinde kumanda kanal değiştiriyor devamlı sıkıntılı.... Kanalın birinde duraksadı. Sanatçının biri yeni çıkmış şarkı albümünün tanıtımında kısır yapıyor ve dağıtıyor. Oğlum kısırı görünce, '' Anne canım bi kısır istedi ki, olsa da yesek, yapar mısın? '' dedi. '' Yaparım oğlum ancak evde yeterli malzemeler yok, bir koşu gider yakındaki marketten alırım'' dedim. Boşver anne, yorulma dediyse de ben laf anlamaz tezcanlı durur mu hiç...  

Hemen üzerimi değiştirip, dışarı çıktım. Market çok yakın 5 dakika. Markete vardığımda bir hayli kalabalık olduğunu gördüm. Sebze reyonuna yöneldim.  

Yeşil soğan  

Maydonoz  

Marul  

(diğer malzemeler evde var)  

Aldıktan sonra kasaya yöneldim. Biraz bekledikten sonra, sıra bana geldi, parasını ödedikten sonra para üstü olarak elime bozuk paralar verdi. Elimde bozuk paralar marketin kapısından yeni çıkmıştım ki, kapının önünde uzun etekli, şişmanca, saçlarının bir bölümü ( beyaz saç üzerine kınalı olduğu belli) beyaz tülbentinden dışarı taşmış, yaşlı bir kadına markette çalışanlardan biri, poşette ekmek veriyor ve dışarıya çıkması için hafifçe sırtından iteliyordu. Ben onları öyle görünce, ekmek isteyen fakir bir kadın zannederek elimde tuttuğum bozuk paraları bir ihtiyacını karşılasın diye uzattım kiii. Birden kadının kızgın bakışları ile karşılaştım, şaşırdım o an ne yapacağımı bilemiyerek yanlış bir şey yaptığımın farkına vardım. Market çalışanı bana dönerek, '' marketin sahibi '' dedi. Ben öylece kalakaldım, içim daraldı, canım sıkıldı. Neyse market çalışanı yaşlı kadına dönüp, '' yanlışlık oldu '' demesiyle ben oradan nasıl ayrıldım, eve nasıl geldim Allah bilir.  

Eve geldiğimde iyice yüzüm düşmüştü. Oğlum'' anne ne bu halin'' demesiyle sökün etti.  

Bir daha böyle tezcanlılık yapmıyacağım. Olanları anlattım, güldüler, "ilahi anne üzülme '' dediler.  

Para ile imanın kimde olduğu belli değil diye boşa söylememişler.  

 
Toplam blog
: 180
: 771
Kayıt tarihi
: 14.08.07
 
 

Emekli matematik öğretmeniyim... Amasya memleketim... Anneyim... ..