Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '21

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

KİŞİSEL GELİŞİME GİRİŞ

KİŞİSEL GELİŞİME GİRİŞ

Kişisel gelişim ülkemizde de son 30-40 yılda gündeme oturan ve bilim insanlarının yüzlerce yıldır üzerinde çalıştığı bir olgudur. Büyükçe kitap marketlerine  gidip dolaştığınızda bazı rafların KİŞİSEL GELİŞİM kitaplarına ayrıldığını ve onlarca yazarın kitaplarını, eserlerini görürsünüz. Hepsi önemli ve birinin yorumları en az diğeri kadar değerlidir.

Zaman ayırıp 4 ayrı yazarın dört ayrı kitabını, önemsediğiniz satır altlarını çizerek okuduğunuzda, her kitapda aynı içerikte fakat farklı anlatılan ortak konulara rastlarsınız. Bir önceki yazımda da bahsettiğim anadolu sözünde olduğu gibi” HER YİĞİDİN YOĞURT YEMESİ FARKLIDIR. Ama sonuçta yenilen yoğurttur.

Ben bu konuyla ilgili Sayın Mümin SEGMAN’nın “HER ŞEY SENİNLE BAŞLAR” kitabını 40 yaşımdan sonra ve farklı yıllarda dört kez okudum. Bazı bölümlerinde benim çocukluğumu anlatıyor, ailemin çevremin ve öğretmenlerimin söylediklerinin özünü özetini yansıtıyor ve yaşamımla örtüşüyor; bazı bölümlerinde doğru diye bildiklerimin yanlış olduğunu, objelere ve olaylara yanlış pancereden baktığımı belirterek nereden nasıl bakmamın doğru olacağını örneklerle anlatarak belirtiyordu.Farklı yazarların kitaplarında da benzer konu ve yorumlara rastladım. Sayın Segman’ın yorum ve örneklerini kendime daha  yakın buldum.

Kendi kendime düşünüyor ve keşke önerenlerim olsaydı da, bu kitap ve benzerlerini 15-20 yaşlarımda okusaydım diyor ve kitapda önerilen pencerelerden bakmaya çalışıyordum. Önerilen yeni pencerelerden gördüklerim hoşuma gidiyor, gördüklerime göre tarz ve davranış geliştirmeye başlıyordum.

Yeni gördüklerimi geçmiş yaşantılarım ve öğretilerimle harmanlıyor, kendimce yeni doğrular oluşturuyordum.Hafızamın yettiği kadar gerilere gidiyor, Karaman merkez Kırmahalle’de başlayıp, Kırbağı mahallesi’nde gelişen çocukluğum ve ilk gençliğimi şekillendiren koşulların KİŞİLİĞİMİ OLUŞTURDUĞUNU, devamındaki Antalya ve Ankara yaşantılarımın kişiliğimi daha da iyileştirip geliştirdiğini gözlemliyordum. Birikimlerimin boşa gitmemesini istiyor ama bir türlü oturup yazmıyordum, yazamıyordum.

27 yıllık kamu hizmetimden emekliliğim sonrası başladığım ticari uğraşlarımı da sonlandırarak, 2011 de Antalya ya yerleştik. Mezunu olduğum Teknisyen Okulu (yeni ismi, Antalya MTA Lisesi) idarecileri ve öğretmenlerimle ilişkilerim yoğunlaşınca, okulumun Mezunlar Derneği ANTEMDER’i kurma önerisi ile karşılaştım. Okul İdaresi ve arkadaşlarımla yardımlaşarak kurup derneğin kurucu başkanı oldum.  

Makina Mühendisi ve  Eğitimci kimliğimle en az mezunlarımız  kadar okulda öğrenci olan okuldaşlarıma yardımcı olmayı benimsedim. Fikrimi paylaştım, kabul gördü ve “Okula Dönüş Projesi” adı altında eğitime destek vermeye çalıştık. Birikimlerimi okulumdaki öğrenci kardeşlerimle paylaşmayı planladım. Yeniden Kişisel Gelişim Kitaplarına da göz atarak öğrenci kardeşlerimizde; farkındalık, moral, motivasyon, okula ve mesleğe aidiyet duygularını geliştirmek üzere, geçmiş altmış yılımı da katıp KİŞİSEL GELİŞİM SUNUMLARI hazırlayarak, okul idaremizin iş birliğinde iki yıl boyunca okulumuz sınıf ve salonlarında öğrenci ve öğretmenlerimizle paylaştım. Antalya da bazı okullarda kariyer günlerine katıldım.

Pandemi koşulları 2020 yılına engeller koyup eve kapanınca hazırladığım çalışmaları okurlarımla paylaşmanın yaralı olacağını düşünerek çalışmalara başladım. Sunumlarımı öğrenci formatından genel okuyucu için revize ederek  geliştirdim..

Devamındaki yazılarımla: Fiziksel ve Duyuşsal değişim ve gelişim, Başarı ve başarmanın etkenleri, İfade tarzımız ve yaşama yansımaları, yaşamımızdaki sınavlar ve etkileri, Öğrenilmiş çaresizlik ve yaşama yansımaları, iç ve dış engellerimiz, psikolojik aktivite ve atalet, korkularımızın kaynakları ve etkileri, gerçeğin doğuşu ve gelişimi, doğa & denge ve çevre gibi bazı temel başlıkları yorumlayıp paylaştıktan sonra; iyi ve başarılı insan olabilme yolunda, 60 yıllık yaşam  pratiğimden süzdüğüm önerilerimi de yirmibir temel başlıkta yorumlayarak paylaşmayı planlıyorum. Konunun uzmanı değilim elbette. Eğitimci Mühendis olarak doğru bildiklerimi paylaşacağım.Sizlere yanlış gelenler de olacak elbet,gereğinde yazışıp tartışacağız.

Okurlarımdan dönecek eleştiri ve öneriler doğrultusunda da görüşlerimi özetleyerek okuyanlarıma  sunacağım yazılarıma Milliyet Blog sayfasından da ulaşabileceksiniz. Faydalı olabileceğim inancıyla saygı ve sevgilerimi sunuyorum. orhanyuksel7007@gmail.com/ www.antemder.org.tr   

 
Toplam blog
: 43
: 567
Kayıt tarihi
: 28.06.11
 
 

 Karaman E.M.lisesi ilk öğrencilerindenim. ikinci sınıftan itibaren Antalya Makine Teknisyen okulun..