Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Kişisel gelişimi tamamlamak

Sevgili Kişisel gelişim Yolcusu,

Çalıştığım iş yerime araştırma yapmak üzere birkaç tane Fen Lisesi öğrencisi gelmişti. Onlarla yakından ilgilenerek, araştırma yaptıkları uçaklar ve uçmak üzere kaynakları verdikten sonra onlar ile biraz sohbet edeyim dedim. Sohbet etmek benim her zaman sevdiğim ve seviyeli sohbet etmeye bayıldığımı herkes bilir.

Değerli kişisel Gelişim Yolcusu,

Sohbet dedim de aklıma geldi. Sohbet vardır, laf olsun diye, sohbet vardır geyik olsun diye eğlence olsun diye, sohbet vardır öğrenmek için, sohbet vardır önce öğrenmek ve sonradan öğrendiklerimizi de başkalarına öğretmek için. Ben bu sohbet türlerinin hem öğrenmek için hem de öğretmek için olanını severim. Yani sohbetten hem bir şeyler öğrenecek, hem de bir şeyler öğreteceksek ben bu sohbeti severim. Yoksa insanları gereğinden fazla öven, onları göklere çıkaran, insanları layık olmadıkları gibi öven  faydasız sohbetleri sevmem. Bizim amacımız insanlığın gelişmesi için sohbet olmalı.

Sevgili Kişisel Gelişim Yolcusu,

İşte öğrenciler ile bu sohbetleri yapmak isterken aklıma onlara yanımda fazladan olan Kişisel Gelişim Dergileri armağan etmek geldi. Bu dergilerden  birkaç tanesini onlara hediye olarak verdim. Öğrencinin bana söylediği sözler karşısında hem şaşırdım, hem de üzüldüm. Öğrenci “ ağabey, biz bunları okuduk, tamamladık, kişisel gelişimimizi tamamladık ” deyiverdi.

Sevgili Kişisel Gelişim Yolcusu,

Öğrencilere Kişisel Gelişimi  rehber öğretmenleri mi yoksa, başka öğretmenleri mi böyle anlattı, yoksa kendileri Fen Lisesi gibi bir okulu kazanmanın havası ve “ ben her şeyi bilirim” egosu ile mi böyle “ben kişisel gelişimi tamamladım, artık bu dergileri okumasam da olur” havasına girdi bilemem ama bunu onların kafasına sokan  adına da öğrenciler adına da üzüldüm doğrusu.

Sevgili Kişisel Gelişim Yolcusu Kardeşim,

“Beşikten mezara kadar ilim öğreniniz” veya  “ilim öğrenmek kadın  erkek her Müslüman için  farzdır”  diyen bir hayat öğretisinden gelen insan olarak  gelişmek, öğrenmek hiç bitmeyen bir uğraştır. Kişisel Gelişim, insanın hayatı boyunca hayatını kolaylaştıracak her şeyi öğrenmektir.

Değerli Kişisel Gelişim Yolcusu,

Bir şeyi 1000 kere biliyorsan da gene de 1 bilene danış diyen bir  ata sözü vardır. Bu ata sözünü ben hayat  düsturu yaptım kendime ve her şeyi bilirim havasından  her şeyi öğrenmek için hayat boyu çabalamak lazım. Biz öğrenmişsek bile başkalarına da öğretmemiz lazım diyerek  her zaman Kişisel Gelişim kitapları da, kişisel gelişim dergileri de okumaya  devam etmekteyim. Bunun yanında her gün en az 2 gazete okumak durmadan okumak  insanlar ile geyik muhabbeti yapmaktan daha zevkli ve  öğretici gelmekte bana.

Değerli Kişisel Gelişim yolcusu,

Gençlerimizin çoğu, “büyükler bilmez, onlar gereken eğitimi almamış, ben onlardan tahsilliyim, ben onlardan iyi bilirim havasına girerek  yaşça büyüklerinde hayatı onlardan daha iyi okuduklarının farkına bile varamamaktalar.  Halbuki  iyi gözlem yapan insanlarda çok okuyan insanlar kadar hayatın sırlarına vakıf olabilmekteler. Ben böyle insanlara rastladığım zaman  onlarla sohbet etmekten ve onların bilgisinden faydalanmaktan büyük zevk almaktayım. Bu tutumuma devam etmek ve yazılarımla sözlerimle bunları kendi çocuklarım başta olmak üzere insanlara anlatmaya devam edeceğim.

Değerli Kişisel Gelişim yolcusu Kardeşim,

İşte gelişime bu gözle bakarak, hiçbir zaman “ben gelişimimi tamamladım“ diyerek düşünmemek lazım.

Değerli Kişisel Gelişim yolcusu,

Aynı öğrenciler “ağabey sizden faydalanıyoruz, her zaman seni ziyaret etmek isteriz” demelerine  rağmen  bizi ziyarete daha gelmediler. Onların bu tutumu karşısında, yani tutarsızlıkları karşısında yeni bir şaşkınlığa uğradım. Çünkü kişisel gelişimini tamamladığını  düşünen insan her şeyden önce “ kişisel bütünlük” içinde olur bence.

Değerli Kişisel Gelişim Yolcusu,

“Kişisel Bütünlük” bence kişisel gelişimin en önemli ayaklarından birisidir. “Kişisel bütünlük” ne demek önce ona bakalım. Kişisel Bütünlük, kişinin kendi kendini aldatmaması, inandığı değer ve ilkeler çerçevesinde yaşamını  oluşturması.

Değerli Kişisel Gelişim Yolcusu,

Bu  tanımdan sonra hayata baktığımız zaman insanların nerede ise 10 tanesinden 9 tanesinin bu bütünlüğü sağlamadığını, inandığı ilkeler ve yaşadıklarının  tutarlılık içinde olmadığını görürüz. Şimdi burada Tutarlı olmakta ne? diye bir başka kavram ortaya çıkmakta .

Değerli Kişisel Gelişim yolcusu ,

Tutarlı olmakta kişinin düşünce ve duygularını  davranışlarına aktarırken  bir zamandan diğerine, bir ortamdan öbür ortama değişmezlik  süreklilik göstermesine tutarlı olma hali demekteyiz.

Değerli Kişisel Gelişim Yolcusu,

Gelişimi tamamlamak o kadar kolay değil. İnsan ne kadar okursa okusun, gene de gelişimini tamamlamaz. Eğer gelişimi tamamlamaktan amacımız sadece okula ve  öğretmenlere uyum sağlamak, ondan sonra hayatta karşılaştığımız insanları ciddiye almamak ve onların   değerli insanlar olmadıklarını, hayatta lazım olan her bilgiyi sadece okul ve dershaneden öğrendiklerine inanıyorlarsa  ben o zaman “bu kadar dar kişisel gelişim anlayışına saygı duyamam. Okul da dershanede gelip geçici ama topluma karşı göstereceğimiz ahlaki ve  kişisel gelişim değerlerimiz ile hayatta ya var olacağız ya da bir köşede yok olacağız yalnızlığa mahkum olacağız. Sen hangisini seçmek istersin?

Değerli Kişisel Gelişim Yolcusu,

Gençlere verdiğim o Kişisel Gelişim Dergilerine onların bakmamasına karşılık yaşları 40’a gelmiş bazı  bayan yakınlarımın pişmanlıkla  dergileri okumaya başlaması ve  bana “keşke bu dergilere ilköğretim okulundan itibaren  başlasaydık” demeleri beni  sevindiren ve hayrete düşüren şeyler oldu. Sen de işte bu gelişim yolculuğunda gelişimi bu kadar önemsemeye bak derim.

Sevgili Kişisel Gelişim yolcusu dostum,

Sen gelişmek istersen evine alacağın bir duvar takviminden her gün bir tane sayfa kopararak, üzerindeki yazıları  kelime kelime okuyarak, bunlar üzerinde düşünerek ve  uygulanması  mümkün olanları da hayatına uygulayarak  gelişirsin, ama başka insanın evinde  yığınla kişisel gelişim kitabı olsa  ama okuyup uygulamaya tenezzül etmese zaten bir şey kazanamaz.

Sevgili Kişisel Gelişim yolcusu,

Sen yaşın ne olursa olsun gelişmeye bakarsan, senin gelişmenden sevinen yüce yaratıcı da sana yardım edecek insanları, kaynakları sana bir vesile ile yollar. Sen gene de buna  rağmen o liseli gençler gibi “ben gelişimimi tamamladım, okudum bitti” gibi düşüncelere kapılırsan sana gelen insandan ve kitaplardan faydalanamasın .

 TURAN YALÇIN-TOKAT

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..