Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '17

 
Kategori
Halkla İlişkiler
 

Kişisel Satışta İkna Teknikleri

Kişisel Satışta İkna Teknikleri
 

İKNA TEKNİKLERİ


TÜKETİCİLER GÜNLÜK HAYATLARINDA BEŞ BİN KADAR İKNA MESAJINA MARUZ KALMAKTADIRLAR.

İkna ‘‘birini bir konuda inandırma, bir şey yapmaya razı etme’’ ve ‘‘kişinin tutum ya da davranışlarını zorlama olmaksızın etkilemeyi hedefleyen iletişim süreci ’’ olarak tanımlanmaktadır.

İkna isim Arapça bir kelime olup, Bir konuda birinin inanmasını sağlamak, inandırmak, (kandırmak) anlamına gelmektedir.

İkna Bir mesajla; inançlarda, tutumlarda ya da davranışlarda değişikliğe neden olma sürecidir

Demek ki ikna, insanların belirli davranışlar ortaya koymasını sağlamak, onlarda belirli davranışlar yaratabilmek için, onların rızalarını alma yolu olarak tanımlanabilir.

İkna araç kullanmak gibidir, acemilikle başlanan sürücülük macerası kullandıkça usta sürücülüğe kadar gider,

İkna ettikçe güveniniz artar ve başarı gelir.

İkna etmek hem kişisel, hem de iş ile ilgili her türlü ilişkide başarı sağlamak için önemli bir beceridir.

İKNA NEDİR NE DEĞİLDİR

İkna Kandırmaca değildir.

İkna yanlış yönlendirme değildir.

İkna sadece sizin kazanmanız değildir.

İkna bir fikir dayatması ve şartlanmış lık zemini üzerine kurmamak değildir.

Karşılıklı anlayış ve hoşgörü temeline dayalı, belirli bir diyalog süreci içerisinde karşılıklı fikir alış-verişlerinin bir tezahürü olarak görülmelidir ikna.
Ne anlattığın veya yaptığın değil, karşıdakinin Ne Anladığıdır. 

Her insanın bir ikna olma biçimi ve yolları vardır.

İkna, karşındaki yenmek, aldatmak, kandırmak değil, doğruları ve gerçekleri anlatarak, göstererek, yaparak uzlaşma ve anlaşma becerisidir. 

İkna etmek kişinin esneklik, bilgi, beceri ve iletişim yeteneklerini kullanma şekline bağlıdır.

İkna’ nın temeli karşındakine saygı ve onu olduğu gibi kabulle başlar.

İkna sadece sizin kazanmanız değildir.

İKNANIN MANTIĞI

İkna, bir takım iletişim materyalleri kullanarak, karşınızdakinde belirli davranış değişiklikleri yaratmaktır.

Sözcükler kullanarak, iletişimsel materyaller aracılığı ile insanları ödüle ve cezaya mahkûm etmeden, onlar üzerinde bir baskı da uygulamadan insanda davranış değişikliği yaratabiliriz.

Bu da iknanın mantığıdır.

İKNA MESAJI

Bu mesajlar genellikle bir markanın üstünlüğü, sağladığı avantajlar olduğu gibi,

Bazen sigaranın zararları, kan bağışının önemi, dengeli beslenmenin faydaları gibi konularla da ilgili olabilmektedir.

İKNA MESAJLARININ GÜCÜ

İkna mesajları, alıcıda yeni bir tutum geliştirmeyi, var olan tutumun şiddetini artırmayı veya var olan tutumun yönünü değiştirmeyi amaçlayan genellikle savunulan bir önermedir.

İKNAYI ÖĞRENMEK

İknayı öğrenmek isteyenler önce insan öğrenmek zorundalar, İnsanın doğasını, yaşam koşullarını, umutlarını, beklentilerini, arzularını, ihtiraslarını,

bu çevre içinde algılama yöntemlerini öğrenmeden ikna yı gerçekleştirmek olanaksızdır.

KİŞİSEL PROPAGANDA VE İKNA YÖNTEMLERİ

İkna Edici Nasıl Olmalı

İkna Edilecek Kişi Analizi Nasıl Olmalı

İkna Psikolojisi

İKNA EDİCİ NASIL OLMALI

‘‘İnsan Davranışlarıyla İnsan zihnini kazanma sanatı’’ olarak tanımlamak mümkündür.

İkna edici kişi koşulsuz kabul (saygılı), İçten ve Dürüst ve Empatik olmalıdır.

İkna edici Sözsüz dil ve Sözlü dili etkin kullanmalıdır.

İKNA EDİLECEK KİŞİ ANALİZİ

İkna edici ikna edilecek kişiyi iyi analiz etmeli, iletişim şeklini, temsil sistemlerini, beyninin nasıl çalıştığını, kişilik yapısını iyi analiz etmelidir.

İKNA’NIN PSİKOLOJİSİ

Kişisel İkna Psikolojisinin  6 Temel Prensibi vardır;

1. Karşılıkta Bulunma Kuralı

2. Azlık

3. Otorite

4. Tutarlılık Ve Bağlılık

5. Toplumsal Kanıt

6. Beğeni

SATIŞÇILAR İÇİN İKNA

Satışçılar İçin İkna İlkeleri iyi bilinmeli, satışçılar için gizli ikna kelimeleri öğrenilmeli ona göre ikna edilecek kişiye tabiri caizse nabza göre şerbet verilmelidir.

 

 
Toplam blog
: 5
: 353
Kayıt tarihi
: 24.08.15
 
 

Eğitim Konularımız: Nöromarketing, Algı Yönetimi, Subliminal Mesajlar, Sosyal Medya Pazarlama, St..