Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '16

 
Kategori
Sağlık
 

Kişiselleştirilmiş eğitim geliyor

Kişiselleştirilmiş eğitim geliyor
 

Sağlık alanında yapılan çalışmaları yıllardır yakından takip ediyorum. Hastaneleri gezmeyi kaç kişi sever bilmiyorum. Haber yaparken hastane gezmeyi çok seviyorum. "Nerelerde, nasıl uygulamalar var?" diye merak ediyorum. Karşılaştırmalar yapıyorum. Bu süreçte eğitim sistemleri hakkında da bilgi almak hem haberlerime yansıyor hem de farklı bakış açılarını öğrenmiş oluyorum. 
 
Son dönemlerde simülasyon sistemi tıp fakültesi öğrencilerinden uzmanlık eğitimi ve sonrasına uzanan süreçte ilgi çekerken, yeni dönemin ilgi odağı daha farklı bir teknoloji olacak.  Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları Başkanı Enver Yücel, sanal eğitim sistemi olan ve bireye videonun içindeymiş hissi vererek olayı yaşatan Virtual Reality(VR) teknolojisinin uygulanacağını söyledi. “Teknolojiden yoksun bir kesim yetiştiremeyiz, bu mümkün değil” diyen Yücel, “VR teknolojisinden bahsediyoruz. VR ile dünya altüst olacak. Okullar, üniversiteler çok farklı boyuta gelecek. Biz bunları bu günden eğer görmemezlikten gelirsek yarına hitap edemeyiz” şeklinde konuştu.
 
“Tıp Fakültesinde En İyiyi Hedefliyoruz”
Üniversitenin en önemli özelliğinin uluslararası oluşunu vurgulayan Yücel, sözlerine şöyle devam etti: “Tıp fakültesinin açıldığı ilk yıl 40 öğrencimizi de burslu aldık. İngilizce eğitim verdiğimiz için hepsi bir yıl Amerika’da kaldılar. Dil eğitimini en güzel şekilde aldılar. Her şeyin en mükemmeli bir okulda olamaz. Dünyanın hiçbir yerinde de öyle bir sistem yok. Öğrencilerimizi birinci sınıftan itibaren dünyanın farklı ülkelerindeki kampüslere götürüyoruz. Farklı laboratuvarlarda yazın staj yapıyorlar. Türkiye birincisi olan ilk tıp öğrencimiz her yaz Harvard üniversitesi laboratuvarına gidiyor. Öğrencilerimiz sadece bizim bünyemizde değil, dünyanın her yerinde alanlarında en iyi üniversite ve laboratuvarlara gönderiyoruz.”
 
Fabrikasyon Eğitim Modeli Artık Bitti
Kişiselleştirilmiş sağlık hizmetleri gibi eğitimde de kişiye özel eğitim modeli ile her öğrencinin özelliklerinin farklı olduğunu dile getiren Yücel, kişiselleştirilmiş eğitim sistemine geçilmesi gerektiğini söyledi. Yücel, "Fabrikasyon eğitim modeli artık bitti. Bunu yapabilmek için teknolojiyi kullanmak gerekiyor. Bir öğrenciyi akademik olarak ölçmek istiyorsanız, onu test edebiliyorsunuz. Ona bir sınav veriyorsunuz. Sınavın sonuçlarını alıyorsunuz. Yanlışları neden yaptığını görebiliyorsunuz. Yanlışlar üzerine yoğunlaşabiliyorsunuz" dedi. 
 
Örnek Olacak Bir Model
Ankara'da 50 milyon TL'lik yatırım yaparak okul inşa etmeye hazırlanan Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları, yeni bir eğitim modelini de ilk kez hayata geçirecek. "Uğur Khan Modeli" adı verilen modelle, öğrencilere kişiselleştirilmiş eğitim sistemi sunulacak. Öğrencilerin hangi derslere yatkın olduğu, hangi spor dalında başarılı olduğu, sosyal becerileri gibi birçok değerlendirme kriteri sistemde yer alacak. Okullarda 3 bin öğrencinin eğitim aldığını söyleyen Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları Başkanı Enver Yücel, "Bu sistemle öğrencilerimizin Harvard, Yale, Columbia gibi üniversitelerde eğitim almasını hedefliyoruz" diye konuştu. 
 
Hayatımız, sağlık sisteminde olduğu gibi eğitimde de kişiselleştirilmeye doğru gidiyor. İnsanlara ezberlemekten öte üretmeye yönelik eğitimin benimsetilmesi ise, insanlık için önemli bir adım olacak. Bir an önce ülkemizden büyük bilimsel çalışmalara ve araştırmalara imza atanların başarı öykülerini yazmayı diliyorum. 
 
 
Toplam blog
: 188
: 108
Kayıt tarihi
: 16.10.15
 
 

Gazeteci, Biyolog, Konuşmacı ve Sosyal Medya Danışmanı, Kokuyla Keşfet ve  Sağlık Haberlerine Far..