Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

belgin sesli özgözükara

http://blog.milliyet.com.tr/belginf

04 Eylül '08

 
Kategori
Siyaset
 

Kıyamet

Kıyamet
 

Çocuklar hep mutlu, huzurlu


Evet. Hayal, gerçek ve kıyamet. Bu üç terim hayatımızda hep bizimle beraber, ben bunu ekonomi bağdaşlaştırmak, istiyorum. Şimdi siz diyeceksiniz ki, ne demek ya, hayal ekonomi, gerçek ekonomi ve kıyamet ekonomi olur, dediniz herhalde. Evet, bence yaşadığınız yer Türkiye ise olur. Hepsi olur. Gelelim nasıl olur cevabını bulmaya

Hayal ekonomi; bu bizim güzelim ve cennet memleketimizde aslında sürekli karşılaştığımız birşeydir. Herşeyin iyi gittiği hani diyorlar ya bazen "hani ya bizim Türkiye olarak hiçbir sıkıntımız yok, ekonomi süper ve alım gücümüz gitgide daha fazla oluyor. Bütçe açıkları kapanıyor. Her evde artık herşey var, bulaşık makinası olmayan ev kalmadı, her evde televizyon var, "gibi söyüyorlar, ben bu söylemlere Türkiyenin Hayal Ekonomisi diyorum. Gerçekte olmayan ama varmış gibi gösterilen.

Gerçek Ekonomi; bu ekonomi modelimizde halkın kendi söylemleridir. Yani halkın kendi cebine bakarak, ekonomi değerlendirmsidir. Bunu kim yapar, işci, memur, emekli ve işverenlerdir. Tabii ki herkes kendine göre yorumlar, bazıları çok memnun bazılara çok üzgün olabilir. Ama işte asıl gerçek budur.

Kıyamet Ekonomi; bu modelimizde çalışanların birebir içinde olduğu durumdur. Krizalmış başını gider, piyasa da likidite sıkıntısı vardır. Kimse para bulamaz. Arz fazladır, üretim çok fazladır. Ama kimsenin cebinde para olmadığı için arzlar talep bulamaz, artık tıkanma noktası gelip, durur. Şu anda durum gibidir.

Evet, işte biz bu üç modeli aynı anda yaşayan bir ülkeyiz. Hadi hayırlısı.
Sizce öyle değil mi?

 
Toplam blog
: 4
: 679
Kayıt tarihi
: 04.09.08
 
 

Merhaba. Ben 1978 Almanya doğumlu ama aslen Gaziantep'liyim. İlk ve orta öğretimimi Gaziantep'te tam..