Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '13

 
Kategori
Eğitim
 

Kızlar okumak istemiyor mu?

Kızlar okumak istemiyor mu?
 

Son günlerde birkaç kız çocuğu okulu bıraktığını, okumanın kendilerine göre olmadığını söyleyince şaşırdım. Art arda gelen bu birkaç olaydan genelleme yapmak kuşkusuz bizi doğru yere götürmeyebilir, ancak benim rastladığım bu olaya başkaları da rastlıyorsa ve böyle bir olay gerçekten var ise bu çok vahim bir durum.

Turgut Özal’lı yıllarda da yine böyle bir olayla karşılaşmıştım.

Özellikle üniversite sınavına girecek olan gençlerden şu soruları sık sık duymuştum:

Okuyup da ne olacak? Para kazanmak için okumaya gerek yok!

O zamanlar herşey para algılayışı her yanı sarmıştı!

Peki, şimdi kızlar niye okumayı bırakıyor?

Doğrusu, bu benim yanıtlayacağım bir şey değil.

Tek söylediğim ise şu:

Sonradan çok pişman olabilirsiniz!

Çünkü, yaşlı kadınların hemen hepsinin okumaya göndermediler bizi, yakınmasını onlarca kişiden duydum.  

 
Toplam blog
: 433
: 2442
Kayıt tarihi
: 19.04.09
 
 

Merhaba. Kitap okumayı ve yazmayı seviyorum. Bir de gezmeyi ve fotoğraf çekmeyi. Gezmenin yalnızc..