Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '12

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Konuşarak yaratıyoruz!

Konuşarak yaratıyoruz!
 

Günlük hayatta kullandığınız kelimelere dikkat ettiniz mi hiç?

Işim gereği insanların günlük yaşamda kurduğu cümlelere ve kullandığı kelimelere dikkat eder ve hemen uyarırım konuşmalarını değiştirmeleri için.

“Benim kaderim kötü.”

“Ben kolay kolay mutlu olamam.”

“Beni kimse sevmiyor.”

“Ben istediğim gibi bir iş bulamam.”

“Ben bu kadare mahkumum.”

“Ölsem de kurtulsam.”

Çoğunlukla düşüncesizce ağzımızdan çıkan bu cümleler, gün gelip kaderimiz haline gelir.

Bu cümleleri sık sık kullanıp, mutlu ve huzurlu bir yaşam sürdüren tek bir insana rastladınız mı ?

Bir de şu cümlelere göz atalım.

“Şansımı ben yaratırım.”

“Ben değişirsem, dünya değişir.”

“Ben herşeyin en iyisine layığım.”

“Yaşamak çok güzel.”

“Hayatımın kontrolü bende.”

“Her yeni güne büyük bir umutla başlıyorum.”

Sizce bu cümleleri kullanıp, mutsuz ve bedbaht olmak mümkün mü?

Mümkün değil, çünkü konuşarak yaratıyoruz!

Ağzımızdan çıkan her kelime bir süre sonra – istesek de / istemesek de  – gerçekliğimiz haline geliyor.

Bilmemiz gereken başka önemli bir konu da, bilinçaltının, –me ve  -ma eklerini tanımadığıdır.

Örneğin sürekli duyarız, anneler çocuklarına, “Dikkat et düşme” diye seslenirler.

Oysa bu çocuklarına verdikleri bir düş emridir. Bilinçaltı –me ve –ma eklerini tanımadığı için, eklere değil kelimenin kendisine odaklanır.

Çoğunlukla yaşadığımız sorunlar işte böyle var olurlar.

Bilinçaltı yapısı gereği kolay inanır ve aslında bu bizler için büyük bir avantajdır. Ne söylersek onu gerçekliğimiz haline getirir. Olumlu veya olumsuz olmasına bakmaksızın tüm telkinleri gerçekleştirme özelliğine sahiptir.

O zaman işe seçtiğimiz günlük konuşma dilimizi değiştirerek başlamaya ne dersiniz ?

Kullandığımız kelimeleri olumlu hale getirmeyi alışkanlık haline getirelim.

Sık sık konuşmalarımızı kontrol edelim ve şu soruyu soralım, “Ben şu an olumlu mu konuştum, olumsuz mu ?” Bu konuyla ilgili farkındalığımızı geliştirmenin önemli bir yoludur bu.

Kullandığımız kelimeleri olumlu hale getirince, düşüncelerimiz de otomatik olarak olumlu bir hale gelecektir.

Düşüncelerimiz, inançlarımızı oluşturur, inançlarımız da hayatımızı.

Hayatımızın kalitesini artırmak ve mutlu bir yaşam sürdürmek istiyorsak, lütfen günlük hayatta kullandığımız sözcükleri daima olumlu seçelim.

 

Sevgi ve saygılarımla,

A.Nilgün Aktaş

NLP Uzmanı & Profesyonel Yaşam ve İlişki Koçu

www.nilgunaktas.com

http://www.facebook.com/a.n.aktas

nilgunaktas@hotmail.com

 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..