Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '10

 
Kategori
Güncel
 

Korsana karşıyız ama...

Korsana karşıyız ama...
 

korsan kitap


Evet, her türlü emek hırsızlığına karşıyız ve de karşı olmalıyız. Fakat her türlü yüksek bedelle ürün satılmasına da karşıyım. Hele ki eğitim söz konusu olursa tamamen karşıyım.

Bugün okullarda eksik kitaplar tamamlandı ve tabi eksik öğretmenlerde tamamlandı. Akşam okuldan eve geldiğimde abim elinde bir liste bakıp duruyordu. Ne listesi olduğunu sormama gerek yok yardımcı ders kitabı listesi olduğu bariz şekilde belli oluyordu. Çünkü öğretmenlerimiz genelde milli eğitimin dağıttığı kitaplardan ders anlatmadığı için biz öğrencilere daha faydalı olabilmek için yardımcı ders kitapları aldırıyorlar.

Babamla beraber eksiklerimizi tamamlamak için kırtasiyenin yolunu tuttuk.

Fizik yardımcı 35 TL.

Kimya yardımcı 30 TL.

Matematik 25 TL.

Coğrafya ders anlatım 25 TL.

Coğrafya soru bankası 25 TL.

Psikoloji yardımcı 35 TL.

İngilizce yardımcı 25 TL

Türk Edebiyatı ve dil anlatım 40 TL ( 2 kitap)

Bunlar abim için istenen yardımcı kitaplar…

Benim ise sadece…

Anatomi atlası 250 TL.

Diğerlerini yazmıyorum. Eve geldik tesadüfü televizyonda bir haber ‘’ korsan ders kitapları depolarına baskın ‘’ kitapların normal değeri eski para ile 1 trilyon civarı ve korsancıların satış bedelinden değeri ise 200 milyar civarında…

Bu adamlar bu kadar risk alıyor ve bu kitapları bu fiyatlara satıyor ise demek ki kitapların maliyet bedelleri aslında bu civarlardan da aşağıda olmalı diye düşündüm. Peki, o zaman bu bizim aldığımız kitaplar niye bu kadar yüksek fiyattan satılıyor. İşte kafam burada karıştı. Devlet kurumları bunu denetlemiyorlar mı? Yoksa eğitim için olan bu kitapların fiyatları da sigara da olduğu gibi konulan yüksek vergiler sonucunda mı? Bu seviyelere yükseliyor. Zaten çoğumuzun ailesinin ekonomik durumu ortada madem eğitime önem veriliyor bu kitapların vergi marjı ve kar marjı ayarlanarak ailelerin bütçelerini zorlamayacak seviyeye çekilemez mi? İstense olur. Fakat ülkemizde eğitim bir ülke meselesi olarak görülmediği gibi çocuklarını okutmak için çırpınan ailelerde yolunacak bir kaz gibi görülmektedir. Durum böyle olunca ders kitaplarının da korsanı olması kaçınılmaz oluyor. Bakında ileride öğretmenlerin de korsanı türemesin…

Evet, korsana hayır ama yolunmaya da hayır…

Burçak YAZICI
 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..