Köylülerimiz kan ağlıyor... / Doğal Hayat / Çevre / Milliyet Blog
Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '07

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Köylülerimiz kan ağlıyor...

Köylülerimiz kan ağlıyor...
 

Evet malesef şu küresel ısınma dediğimiz şeyle nihayet tanıştık! Ve bunu en acı şekilde hisseden kesimimiz yine bütün acıları çeken o masum KÖYLÜLERİMİZ... Umutla attıkları tohumları tarlalarında bitmek üzere... Bitmek derken yanlış anlaşılmasın yeşermek anlamında anlamında söylemiyorum, kaybolmak anlamında tükenmek anlamında söylüyorum. Benim için işin en acı yanı, bir yıldır onlarla birlikteyim ve emeklerini, beklentilerini görüyo olmamdandır. O kadar ümitle atmışlardı ki tarlalarına tohumlarını anlatamam sizlere... Çok çalışmıştık birde hep birlikte. Bu sene başlarında ziraat mühendisi de vardı... Daha bilimsel tarımsal faaliyet yapmaya ikna etmiştim onları. Ve inanmışlardı bana. "Köylü yeniliği kabullenmez diyenlere" rağmen. Bende çok inanmıştım... Artık köylülerimizin de hak ettikleri şekilde hizmet göreceklerine. Bu bilinçe olduğum için göreve başladığımdan beri gece gündüz demeden onlarla birlikte oldum. Hala da oluyorum... Ve bu yüzden kendimi çok şanslı görüyorum. Çünkü ziraat mühenisi olarak onlara hizmet etmek için fırsat geçti elime. Bu yüzden ne kadar şükretsem azdır.

Toplantılar yaparak, köylerine, tarlalarına giderek doğru yapmaları gereken teknikleri anlatıyordum, bıkmadan ve umudumu yitirmeden. Ve bunun sonucunda ekinleri çıktığında hepsinin mutluluğu gözlerinden okunuyordu. Çünkü çok güzel ekinleri olmuştu... Taki yağmurun yağmamasına kadar. Ama işte Şu lanet olası küresel ısınma, hani insanlığın sebep olduğu, doğayı ve doğal varlıkları hoyratça kullandığından dolayı karşı karşıya kaldığımız şu küresel ısınma... Evet bu küresel ısınma ne yazakki yeşeren tohumların kurumaya yüz tutmasına sebep oldu. Ve masum köylülerimizin de umutlarının solmasına.

İnanın, o yorgun yüzler artık daha da yorulmuş durumda. Önceden o kırışıkların bu kadar yakıştığı insanlar o kadar güzel gülüyorlardı ki. Bu kırışık portreler dünyanın en güzel resimleriydi benim için.Ama o resim artık solmaya başladı. O güzel yürekli insanlar artık gülmüyor. Nasıl gülsünler ki? Emekleri tarlalarda küresel ısınmaya ve bunun sonucu olarak yağmur yağmamasına yenik düştü. KAYBETTİLER! Ve inanın hepimiz kaybettik. Artık noolur bugünden sonra daha bilinçli olalım. Yaşamsal kaynağımız olan suyunu kıymetini noolur anlayalım. Kendinizden vazgeçmiş olabilirsiniz ama o masum Köylülerimiz için birşeyler yapalım. Musluğu açtığımızda aklımıza noolur onlar gelsin. Neden çünkü köylümüze yapılan yatırım inanın kendi çocuklarınıza olan yatırımdır. Onlar sağlıklı ve bol ürünler üretecekler ki , çocuklarınız daha sağlıklı bir şekilde büyüyecekler. En azından bunu düşünerek ve bunun bilincine vararak noolur DİKKATLİ OLALIM ARTIKKKKK!!!

Ve KÖYLÜMÜZ KAN AĞLIYOR... onlar ağlarsa hepimiz ölmüşüz demektir. Bu zor günlerde Devlet olarak, Millet olarak KÖYLÜMÜZÜN yanında olalım. Onların yanında olmakla, geleceğimizin peşinde olacağız. Musluğu açtığınız da, bunları düşünürseniz daha dikkatli olacağınıza inanıyorum...

O GÜZEL KÖYLÜLERİMİZİN TEKRAR GÜLMESİ DİLEYİ İLE...

TONGUÇ ÖZCAN

Tarım gönüllüsü

 
Toplam blog
: 15
: 1218
Kayıt tarihi
: 22.05.07
 
 

Şehirde doğup büyümüş ve ziraat mesleğini seçerek, milletimizin gerçek efendileri olan KÖYLÜLERİMİZİ..