Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '13

 
Kategori
Şiir
 

Köyün birinde öğretmensen eğer

Köyün birinde öğretmensen eğer
 

Keçi yolu bozuk patikalar

Issız dereler, karlı dağlar

Arkadaşım oldu benim

Uzun yıllar…

Ufkumun ışığı tek umudum

Yalnızlığımın ortağı

Yaşam sevincim

Canım toprak kokulu çiçeklerim

Her biri ayrı bir renk, ayrı bir koku

Güzeller güzeli Hüsna'm

Ceylan gözlü Xezal'ım

Çakır Bedri'm, şirinlik abidesi Yüksel'im

Ve diğer çiçeklerim...

Korkutmuyor beni yalnızlık

Can yoldaşım iyilik perim

Var oluş mimarım

Cemile ninem var

Yalnızlığımın yoldaşı

Bülbül yuvası evimin nuru

Birlikte dinledik gece uluyan kurt sesini

Bir güldük, bir ağladık, bir korktuk

Yalnızlığın pençesinden bir olup kurtulduk…

Dondurucu beyazlığa boğulan

Kibrit kutusu lojman odamız

Titrek gaz lambası ışığımız

Sobada çatırdayan odunlarımız

Dışarıda çılgın tipi korkunç ayaz

Çakal sesi, kurt sesiyle karışık

Ve birden

Tık tık!

Titrek bir kapı sesi

Yırtıyor gecenin tüm vahşetini

Kapı ardında Çoban Haydar

Yalnızlığımızı bozuyor

Gürleyen sesiyle

Çaresiz Haydar ve ben köy öğretmeni.

Bir can gelecek dünyaya

Bu haşin atmosferde

Yetiş bacım, yetiş hocam!

Bekler seni Çiçek'in anası

*

Issız haşin vadide

‘Eyşan kadın zorda

‘Eyşan kadın darda

Dayan ‘Eyşan'ım dayan!

Darda kalana yetişir Yaradan

Yürekler avuçta

Saatler zuladan

Durma eyleminde

Ve bir çocuk çığlığı

Tipi sesine karışık

Yırtıyor gece karanlığını

Yüzümde sevinç, gözlerimde yaş

‘Eyşan ve Haydar'da minnet

Karmaşık duygular

Tutuyorum dönüş yolunu

Tüm olumsuzluklara meydan okuyarak

Korkmadan, yılmadan

Uzun yıllar

Ücra köy okullarında

Bilgiye susamış çiçeklere su

Karanlıklara ışık oldum

Dış dünya ile tek bağlantım

Sayfaları saman sarısı

Tek gıdam kitaplarım

Vazgeçilmezim pilli radyom

Radyodan yükselen yurttan sesler korosu

Arkası yarınlar

Radyo tiyatroları

İşte ben

İşte köy öğretmeni…

*

Yarın sabah olacak

Kapım kardan açılmayacak belki

Sıcak ekmeğim gazetem gelmeyecek

Yalnızlık ve soğuk içimi titretecek

Kapı koluna elim yapışıp kalacak

Sızlayacak her yerim

Varsın sızlasın yüreğim

Her şeye rağmen

Sınıfımın yanacak sobası

Neşeli soluklar üflenecek

Kalemlere sımsıkı sarılacak minik eller

Güzellikler getirecek, örümcek ağlarını yırtacak.

Baharın sarı beyaz çiçekleri açacak

İnadına karanlıkların

İnadına cehaletin

Tüm olumsuzluklara inat

Burcu burcu kokacak çiçeklerim

*

İşte ben

Köyün birinde

Öğretmenim...

Birsen İNAL 

 
Toplam blog
: 124
: 393
Kayıt tarihi
: 01.04.11
 
 

Diyarbakır’da doğdu, tam bir Diyarbakırlı olarak büyüdü. İlk okulu İsmet Paşa İlkokulu’nda, orta ..