Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '12

 
Kategori
Haber
 

Küçük adanın dev adamı Rauf Denktaş

Küçük adanın dev adamı Rauf Denktaş
 

rauf denktaş (ortada)


Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetin kurucu cumhurbaşkanı, sadece Kıbrıs Türkünün değil Türkiyenin de ulusal kahramanı Rauf Denktaşı 13 ocak gecesi itibariyle ebediyete uğurladık. Ömrünü Kıbrıs davasına ayırmış yaşamdı onunkisi. Sabah saatlerinde Denktaşın diyalize bağlandığı haberini duyunca içim cız etmişti ve aklıma girmişti o kötü düşünce sanırım Denktaşı kaybedeceğiz diye geçirdim içimden ve malesef ki akşam saatlerinde bu düşüncem gerçeğe dönüştü.  Ölüm haberini aldığında içimden bi parça kopmuştu. Uzun süredir sağlığıyla ilgili gelişmeleri pür dikkat takip ediyordum medyadan ilerlemiş yaşı ve ömrünü adadığı Kıbrıs davasının yorgunluğu uzun süredir üzerindeydi malesef.  Ve ne acıdır ki ömrünü adadığı Kıbrıs davasının sonucunu göremeden adada barış ortamı sağlandığını göremeden ayrıldı aramızdan. 

Benim için birkaç büyük insan vardır kahraman diyebileceğim,  Rauf Denktaş bunlardan biriydi. Benim için kıbrısın ATATÜRK'üydü .  Yaşım gereği davasının büyük bir bölümünde hayatta değildim ancak kendimi bilmeye başladığımda siyasetten anlamaya başladığımda ilk tanıdığım ismini hafızama kazıdğım ilk insanlardan biriydi. Kıbrısda BM arabuluculuğunda müzakereler yapılırken, davasını savunması beni kendine hayran bırakmıştı. 'Türkiyesiz cennete bile girmem' diyebilecek kadar Türkiyeye bağlı bir insandı. Hiçbir zaman Türkiyeye ve Türk halkına ihanet etmedi,. Ölümünden sonra hakkında yapılan yorumları taradım forum sitelerinden, haber sitelerinden ve gördüm kİ siyasi görüşü ne olursa olsun bütün Türk halkına kendisini sevdirmiş, kendisini kabul ettirmiş birisi. Türk halkınında onu bağrına bastığını görünce gerçekten sevindim. 
 
Ama önemli olan onun arkasından sadece dua etmek değil onun açtığı yoldan davayı devam ettirebilemek, onun izinden gidebilmek. Milli gururumuzu, onuruzumuzu zedelemeden, Rauf Denktaşında arzuladığı gibi kendisini dünyaya kabUl ettirebilmiş bir KKTC yi tam bağımsız bir devlet haline dönüştürüp adaya barışı getirebilmek.Umarım Kıbrıs halkı onu unutmaz, açtığı yolda ilerler umarım Kıbrısta yetişen üçüncücü kuşak Rauf Denktaşı anlayabilir ve izinden gidebilir. Ben kendi adıma yaşadığım sürece onun milliyetçiliğini kendime örnek alacağım, umarım bunu şu an Kıbrısta yaşayan üçüncü kuşak da yapar.
 
Küçük adanın DEV adamı seni unutmayacağım...                                                                                                                                         
 ''Devletsiz kalmak her şeyiyle aciz kalmak demek, başkasına muhtaç olmak demektir. Devletsiz yaşayan insanlar olabilir, ama devletsiz yaşayan millet yoktur. Kıbrıs Türk halkı, Türk milletinin ayrılmaz, kopmaz bir parçasıdır''                                    
 
RAUF DENKTAŞ 
 
Toplam blog
: 31
: 3018
Kayıt tarihi
: 01.07.10
 
 

Kimi eskidiği için yaşar. Kimi yaşadıkça eskir. Ne tohumda keramet. Ne toprakta. Ne başakta. Mari..