Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '09

 
Kategori
Güncel
 

Kunte Kinte'nin çığlığı

Kunte Kinte'nin çığlığı
 

Obama nın TBBM ziyaretini TRT den konuşmasını canlı izlerken " kölelikten " bahsetti.

Nerden aklıma geldi bilmiyorum ama yıllar, yıllar önce çocukken tek kanallı dönemde aynı kanal TRT nin köle İsaura nın erkek versiyonu olan KÖKLER dizisinde ağaca bağlanmış bir işkence sahnesi birden aklıma geldi. Kunte Kinte'ye kamçılı adam bağırır..

- Sööyle bakim lan, senin adın ne?"

- Benim adım Kunta Kinte..

Adam sinirlenir. Şırraaakkkkk!! diye kamçısını kölenin sırtına şaklatıp öfkeyle bağırır

- Hayııırrr.. Senin adın Tobi, Tobi diyeceksin

- Innghh, Mııhh.. Hayır, hayır benim adım Kunta Kinte, Kunta Kinte

İşkence sinir harbi ile devam eder.

Bizim aile TV başında, Kunta'nın ailesi flimde, salya sümük ağlayarak “ Hadi oğlum Kunte söyle, bi kere söylede kurtar şu işkenceden seni de, bizi de, aileni de ”

Tam sayamadım ama tahminen 40 - 50 kamçı sonra Amerikalı ağa yorgunluktan sakinleşmiş bir şekilde tekrar sorar:

- Hadi şimdi söyle.. Adın ne çocuğum söyle.. Hadi, hadi söyle, yoruldum.

( Hala gözlerimin önündeki o sahne Kunta Kinte de ne inatmış kardeşim ya) . Yüzündeki ter ve acı ile bağırarak

- Benim adım Kunta Kinte, Kuntaaa Kinteee demez mi!!..

( O anda bizim ailede her kafadan bi ses “ Yeter lan.. Leilahe illallah öldük şurda, bi Tobi de, desene, de de hem kendini kurtar hem de bizi daa”)

Ve işkence hız kesmeden devam eder.. Kamçı ile kahya nerdeyse canını çıkaracakken, sonunda Kunta adını Tobi olarak kabul eder ve işkence biter. Dilini, dinini ve ismini değiştirir. Köle olarak yaşamaya devam eder.

Özgürlüğü için firar denemesi olur ama başaramaz. Evlenir. Bir kızı olur. Kızı Kizzi den torunu horoz Corc olur. Birkaç firar denemesi de o yapar. Yakalanır. İşkenceler devam eder gider. Sonunda bilmem kaç zaman sonra kölelik kalkar. Amerika da ki bütün köleler ve çocukları sözde özgür olur.

Ana vatanları Afrika Gambia olan Kunte Kinte Amerika'nın bu günkü durumuna baksa heralde gözlerine inanamaz. 200 yıl sonra kölelikten gelen siyah biri koskoca ABD ye başkan seçildi.

Kiliseye giden, gizli Müslüman olduğu da söylenen ABD Başkanı Obama'ya diğer adına bakarsanız Müslüman.

Barak Hüseyin Obama

Bütün Dünyada isim konusunda bir tartışma ki aldı başını gidiyor.

O da Kunte Kinte nin cesaretini gösterip Ahde vefa ile benim diğer adım Hüseyin demiyor, diyemiyor. Bu konuda elle tutulur net bir açıklama yapmıyor, yapamıyor.

Haykıramıyor.

Ve hala bütün Dünyadaki Müslümanlar ezilmeye devam ediyorlar.

Sanırım Amerika da bu gün kendileri özgürler ama hala kamçılı ırkçı köleci zihniyetli adamları enselerinde hissediyorlar..

Ona senin adın Hüseyin değil Barak Obama diyorlar.

Korkuyor.

Sanki bana öyle geldi.

Ne dersiniz?

 
Toplam blog
: 97
: 1839
Kayıt tarihi
: 13.03.07
 
 

İnsanım, eşitlikten ve hak’tan yana olan. Hiçbir şeye duyarsız olamadım. İnsanım ve merak ediyoru..