Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '13

 
Kategori
Deneme
 

Kural Sevgi - Saygı

Bana mı öyle geliyor, yoksa siz de aynı düşüncede misiniz?

Bakalım…

Biiir!

Arabamla trafikteyim, dönere geldim sola döneceğim için sol şeritteki birkaç arabanın arakasında yerimi aldım, orta şeritte bir araba var, sağ şeritte hiç araba yok. Benim bildiğim sola dönecekler sol şeride, doğru gidecekler orta şeride, sağa dönecekler de sağ şeride girip yeşil ışığın yanmasını bekleyecekler. Yeşil ışık yandı, ben sol sinyalimi daha önceden verdiğim için sola dönüyorum. Dönere girdim bir de baktım en sağdaki araba önümde bitiverdi, o da soldaki yola devam edecekmiş. Arabanın böğrüne toslamaktan son anda kurtuldum. Sağ şeritteki adam, sol şeride benden önce geçiverdi…

Sinir sistemim alt üst oldu. Ne mi dedim…!

İkiii!

Köy kahvesinin önünden geçiyorum. Elli yıl önceki bir öğrencim öğretmen olmuş, emekli olmuş torun-torba sahibi olmuş, tanıdığım bir öğrencim. “Buyur hocam birlikte bir çay içelim” dedi. Kabul ettim, öğrencimin masasına oturdum, az demli çayım da geldi…

Manzara:

Öğrencimin ağzında bir sigara, çayını yudumluyor. Eski günlerden söz ettik bir ara. Bacak bacak üstüne atıp, ayakkabı tabanını bana gösteren öğrencim; “Eeeeh hocam nerde o eski günler, nerde o eski sevgi saygı, şimdi büyük-küçük arasında sevgi saygı da kalmadı” demez mi….?

Hata-kabahat asla öğrencimde değildi…

Üüüüç…

İkindi namazı kılmak için caminin önündeki banklarda oturuyoruz. Babası, dedesi yerinde adamların yanında bacak bacak üstüne atıp oturan gençten birisi demez mi ki; “kapısının arkasında sürgü-mandal olanlar boşuna camiye gelmesin, müslümanlar birbirlerine güvenir ve kapısının arkasını asla mandallamaz, sürgülemez…”

Şimdi soruyorum size akşam yatarken hanginiz kapınızın arkasını sürgülemiyor ve de kilitlemiyorsunuz…?

Sevgi-saygı-güvence nasıl bir şeydi acaba?

Yabancı ülkede yaşayan bir yeğenime sordum:

- Onlarla bizim aramızdaki en büyük fark ne?

- Onlarda bir kural var herkes o kurala uyuyor, bizde herkesin kendisine göre bir kuralı var dedi…

Anlamadııım…!

          

   

 
Toplam blog
: 165
: 646
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Recai Şahin: 1941 yılında Fethiye- İncirköy'de doğdum. İlkokul köyümde, ortaokulu Fethiye'de okud..