Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '07

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Küresel ısınma ve kuraklık ve bir de orman yangınları

Küresel ısınma ve kuraklık ve bir de orman yangınları
 

Günlerdir kaygıyla ve üzüntüyle izliyorum. Her yer yanıyor, tüm güzellikler birer birer siyah bir örtüyle kaplanıyor ve tüm güzellikler kararıyor. Milyonlarca ağaç milyarlarca kuş, böcek, diğer hayvanlar ve insanlar yanıp kül oluyorlar.
Küresel ısınma, çevre felaketi; adını ne koyarsanız koyun çocuklarımızdan ödünç aldığımız dünyamızı yok etmeye doğru dolu dizgin gidiyoruz. Ömründe bir kedinin başını okşamamış, susamış bir köpek yavrusuna su vermemiş insanlar ne yazık ki dünyamızı elimizden alıyorlar.

Yaşadığım ile 5 km uzaklıkta bir köyden 540 m2 büyüklüğünde bir bahçe almıştım. içinde 4 adet zeytin ağacı bulunan küçük bir bahçeydi. zaman içerisinde bahçeye 15 tane meyve ağacı diktim ve hala da ağaçlara gözüm gibi bakıyorum. geçtiğimiz yıl aynı yerde bahçe sahibi olan birkaç kişiden inanamadığım bir tepki aldım. Bu kişiler buradaki bahçeleri ev yapmak amacı ile aldıklarını, ancak birinci derecede tarım arazisi olduğu için ev yapmak için izin verilmediğini, kendilerinin buradaki arazileri tarım arazisi kapsamından çıkarmaya ve imara açılmasını sağlamaya çalıştıklarını ama benim ve benim gibi düşünenler ve bahçeye ağaç dikenler yüzünden tarım arazisi statüsünden çıkaramadıklarını söylediler.

Tepkileri duyunca dehşete düştüm. bahçemin etrafını çevirirken tel örgülerin altına 15-20 cm beton dökmemi söyleyenlere bile "hayır beton doğanın düşmanıdır doğayı öldüremem" diyen "ben" artık neden küresel ısınma var, neden kuraklık var diyenlere sadece gülüyorum. Nedeni ortada değil mi?
 
Toplam blog
: 26
: 5569
Kayıt tarihi
: 05.04.07
 
 

1962 Balıkesir doğumluyum. İlk, orta ve lise eğitimimi ülkemizin çeşitli illerinde tamamladıktan son..