Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kuru haller

Kuru haller
 

Yaşımız geçkin olmaya başlayıp da tüm arkadaşlar evlenince her biri bir laf söylemeye başladı. "Kimseleri beğenmiyorsun da, böyle yalnız olmaz da, armudun sapı üzümün çöpü derken bak kurudun kaldın ha!"

Pöh! Kurumadım kardeşim, beğendiğime nazar değmesin diye çok fazla reklama girmiyorum.

Evlen de evlen, kurudun kaldın diye tutturanlara beni çok seven biri benim yerime şık bir cevap verdi geçenlerde. "Bir kere her şeyin kurusu yaşından daha değerlidir" dedi. "Meyvanın-sebzenin bile kurusu hem daha lezzetli hem de daha pahalıdır" dedi. "Demek ki kız kurusu olmak da iyidir, bu sizi çok daha değerli kılar" dedi. "Fasulyenin bile kurusu, adam milleti çok sever yani daha da ne diyeyim" dedi.

Hızla değişen ilişkiler dünyası ve koşullarına yemin ederim güzel bakış açısı hatta tüm kurular adına büyük teselli?! Kuruyup da kıtırdamadan önce teselli aracına teşekkür ediyorum.

***

"Kurrrruuuuu!"

Aile içinde en zayıf ben olduğum için, inatla kilomu aynı yerde muhafaza ettiğim için, hatır veya keyfim için değil de sadece karnımı doyurmak amaçlı yediğim için, yemekte "çok kaçırdınız ama" diyerek herkesin tadını kaçırdığım için babam bana böyle sesleniyor. Olsun lakabımı, babamı ve kuru olmayı seviyorum.

***

Birbirini bu kadar düdükleyen, birbiri arkasından iş çeviren, para için her haltı yiyen bir millete dahil olduğum için çok üzülüyorum. Koşulları böyle yaşamaya sürükleyen kısır döngünün başındaki cepcilerden hiç haz etmiyorum. Sadece insan olduğunu unutup, ben şuyum buyum diyerek bir millete mensup olmasına rağmen kendine yeni yer yurt yaratma çabası içinde her gün birbirini kıran ve bunun üzerinden rant sağlayan bir halk çeşitlemesi olduğumuz için çok rahatsız oluyorum. Gün geçtikçe hasta bir toplum haline geldiğimizi gözlemliyor, içten içe nereye kadar diye soruyor ama bu konularda fazla konuşmamayı yeğliyorum.

Ruhsal gelişim yerine gelişimi maddi, ( aşırı ) manevi başka yerlerde arayan, gündem peşinde sürüklenerek özünü kaybeden ve hayatın gerçek anlamını göremeden yaşayan herkes adına doğru yolu bulmaları için dua ediyorum.

Televizyonda, gazetede her gün gördüğüm benzeri haberler yüzünden yaşam enerjimi yitirdiğimi ve giderek içimin kuruduğunu hissediyor, tazelenmek için bir sürü yöntem geliştirmek zorunda kalıyorum.

***

Son olarak sıkıldım bu havalardan yaz gelsin artık sahillerde bir ıslanalım, bir kuruyalım da bari keyfimiz yerine gelsin diyorum.

Not kurusu:

Üçüncü paragraftaki fikirlerimi beğenmeyip yorum yazarak müdahele etmek isteyenlere "lütfen kuru gürültü yapmayalım" diye eklemek istiyorum.

 
Toplam blog
: 118
: 1607
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Bir fikirden bir başka fikre, gerçeği bulana kadar bir halden başka bir hale geçip duruyorum. İncede..