Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '08

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Kuşlar ve sanatçılar

Kuşlar ve sanatçılar
 

neyzen-kuşlar ve sanatçılar serisinden


Kuşlar ve sanatçılar isimli resim çalışmalarımdan ‘’Neyzen’’ hakkındaki düşüncelerim.

Sizlerle bu resimle ilgili duygu ve düşüncelerimi paylaşmak istiyorum. ‘’Sanatçılar ve Kuşlar’’ serisinden bir yaratı dizisi ortaya çıkarmaya karar verdiğimde aklıma ilk gelenlerden biri Neyzen Tevfik oldu. O da bir kuştu, sanatçılar ve kuşlar serisinin parçası olmaya aday bir kuş. Hayatını bağlantısız , özgür bir biçimde yaşamış sivri dilli, başına buyruk bu adamları kendime benzetmişimdir hep. Ben de birleri beni sevsin diye kendimi yıpratamam. Düşüncelerimi ve hislerimi sonuna kadar savunurum. Ama insanların canını acıtmak değildir amacım. Bence insanların mutsuzluklarından kendilerine istihkak çıkaran insanlar kınanması gereken insanlardır. Özellikle bizim yazın dünyamızda bu şahsiyetler çok pirim yapıyorlar. Örneğin bir Hıncal Uluç, kırmadığı, yontmaya çalışmadığı insan kalmadı hemen hemen. Ama işin içine sanatçı bir ruh girdiği zaman bu insanı yani Neyzen Tevfik’i görmezlikten gelemiyorum çünkü onunkisi bir çeşit sanatsal eleştiri ve sonraki kuşaklara aktarılması gereken bir birikimi de içinde barındırıyor.Bakın benim resmime Neyzen Tevfik’le alakası yok ama ney çalarken izlediğim ve gördüğüm halini duyguya çevirdim ve aklıma birden Bedri Rahminin o sevecen uslubu takıldı. İşte bu resim bu düşüncelerle ortaya çıktı.Benim Neyzen’im di böyle oldu.Kaynana zırıltısından olağan üstü bir eser yaratabilen Motzart’ı düşünüyorum da 35 yaşında ilhamlarımı sağlam tutma kaygım olduğunu görüyorum.Sanat yapma kaygısı nereden gelirse gelsin, nereden kaynaklanırsa kaynaklansın hoş görmek gerekir.Kemal Tahir’in bir kitabı yaratma ve kendine acıma sancılarının ne kadar ezici olabileceği üzerinedir.O nedenle genç diyebileceğim bu yaşlar da Allahtan biz modernizim sancıları ve kaygıları çekmiyoruz.Çağın gerisinde kalma korkumuz yok.Yaşadığımız çağ doğru gözlerle bakıldığında o kadar dolu ve güzel aslında anlatamam yeter ki insan olduğumuzu unutmayalım.İnanın yaşamınızdaki kavgalar sizi bu güzellikleri görmekten alıkoymaktan başka bir işe de yaramıyor.Sağlıcakla kalın…

 
Toplam blog
: 7
: 2639
Kayıt tarihi
: 11.07.07
 
 

İstanbul 1973 doğumluyum. Gazetecilik ve Güzel Sanat Eğitimi alanında çift diplomaya sahibim. Sanat-..