Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '19

 
Kategori
Geri Dönüşüm
 

Lavaboya Dökülen Yağlar

Yıllar öncesi yalan değil bende kalan kızartma yağını ya çöpe ya lavaboya döküyordum. Taki doğaya verdiği zararı öğrendiğim günden beri kavanoz şişelerinde hazine gibi saklıyorum. Alacak kişilere ulaşana dek.

Arayan buluyor belasını da Mevlasını da misali buldum. Gelip evimden aldılar. 

Şimdi kısaca beni korkutan noktaya gelmek istiyorum. Mesela dökülen yağlar öncelikle borulardan doğaya karışır, boruları tıkar. Yağın yoğunluğu sudan düşük olduğu için suya dökülen yağlar, ya da bir şekilde ulaşan yağlar suyun yüzeyine çıkar ve suyun doğadan oksijen almasını engeller. Bu vesile ile suda yaşayan canlıların zarar görmesine neden olur. (Bu bile atık yağı dökmememiz için iyi bir sebep)

Herhangi bir şekilde doğaya karışan atık yağlar yeraltı kaynaklarına ulaşarak onlarında kirlenmesine neden olur ve unutmamalıyız yeraltı bizim gelecekte ki su kaynaklarımız olacaktır.

Çöpe atmak yerine biriktirelim olur mu arkadaşlar!

Atık yağlar geri dönüşüm tesislerinde biodizel adı verilen hayvansal ve bitkisel yağlardan oluşan dizel yakıt elde edilir...

Gerisini siz düşünün biz düşünelim FARKINDALIK oluşturalım!

Sağlık ve varlık olsun

 

 
Toplam blog
: 29
: 81
Kayıt tarihi
: 22.11.19
 
 

Dünya dolu malın olsa neye yarar!!! ..