Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '10

 
Kategori
Güncel
 

Liseversite

Liseversite
 

Çok tuhaf, başka türlü bir 'garip' olduk...


Çocukcağız mı diyeyim, gençcağız(!) mı diyeyim, adamcağız mı diyeyim ne diyeyim, üniversiteyi bitirip de yıllarca iş peşinde koşanlara...

Kimse gibi ben de bilemiyorum.

İşte onlardan biri diyor ki, "ben ülkemde iş bulamayacaksam nerede bulacağım"

Herhalde ülkesinin başbakanını dinlememiş.
Hatırlayalım; ne demişti üstat?
"Her üniversite mezunu iş bulacak diye bir şey yok"
- Demedi mi?
- Dedi dedi...

Başbakanını dinlememiş bir başka kronik mezun da, "bazen intihar etmeyi düşünüyorum, umutlarımızı, geleceğimizi başımıza yıktılar" diyor.

Gelelim başbakanını hiç mi hiç dinlememiş bir başkasına:
YÖK Başkanı Özcan'a.

"Bu mükemmel bir şey" diye ballandırıp müjdeliyor, "Bu yıl için yüzde 5 dediğimiz rakam yüzde 7.6 gibi 'tecelli' etti.

(Tecelli: <ı>"Ortaya çıkma, zuhur etme. Alın yazısı, kader. Tanrı'nın insanlarda ve doğada görünmesi vs."<ı>)

Yani bu yıl; takdiri İlahi 550 bin öğrenciye karşılık, 672 bin kontenjan uygun görmüş(!)
Yani bu, üniversitelerin 'kaderinde var'mış...

- Çok tuhaf, başka türlü bir 'garip' olduk.

Özcan'ın tecellisi devam ediyor:

"Geldiğimden beri söylüyorum, 1-2 sene içinde, Türkiye'de üniversiteye giriş sorunu diye bir sorun olmayacak.
Herkes istediği üniversiteye rahatlıkla girebilecek.
İşte o noktaya geldik..."
İmza: Benim özetimle; YÖK Başkanı Özcan.

Ben de yazımın başlığından beri söylemeye çalışıyorum.

Hiç sevindirik olmaya gerek yok.
"Nasıl yani?" demeye de.

Bu müjde dediğiniz şey, üniversitelerin liseleşmesidir.
Bir başka deyişle, "Liseversite"lerin kuruluş, üniversitelerin kapanış müjdesidir.

Var mı itirazı olan?

 
Toplam blog
: 660
: 862
Kayıt tarihi
: 15.04.08
 
 

Atatürk, cumhuriyet ve Türkçe sevdalısıyım. Hayatımda hiçbir konu veya olay karşısında 'keşke' de..