Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '06

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Louvre Müzesi

Louvre Müzesi
 

MISIR BÖLÜMÜ: Babam bizi geçen pazar Louvre Müzesi'ne götürdü. İlgimi çekenler bir mumya ve tabutlardı. Mısır'da ölen kişileri gömerken tabutlarının üstüne ölen kişinin resmini çizip sonra da boyuyorlarmış. Birde orada eski mısırlıların kullandığı takılar cımbızlar gibi şeyler hoşuma gitti. Ne akıllı insanlarmış diye düşündüm. Taktığı takıları bile gösteriliyordu.

GALERİ ART BÖLÜMÜ: Bu bölümde resimler vardı. Resimlerin hepsi muhteşemdi. Öyle ince detayına kadar çizilmişlerdiki. Babamla bir resmi 6-7 dakika izledik. Resme dikkatli baktıkça yeni şeyler şeyler buluyorduk. Ama o bölümde en önemli resim Mona Lisa idi. Bu resimi ünlü ressam Leonardo Da Vinci çizmiştir. Ben bu resmin orjinalini orada gördüm. O resmin önü çok kalabalıktı. Ayrıca Mona Lisa'nın sadece elleri 2 yılda çizilmiş. Resme biraz daha dikkatli bakmayı çok isterdim ama dediğim gibi orası çok kalabalık ve sıcaktı.

Bu bölümün çıkışına doğru bir kapıdan girdik. İçeride kralın değerli eşyaları sergileniyordu. Hepsi çok göz alıcı idi. Bunların en sonunda kraliyet ailesinin taçları sergileniyordu. Yanlarındada küpe gibi birkaç takı duruyordu. Hepsi muhteşemdi. Hatta bazıları öyle büyüktü ki sahte gibi görünüyordu. Ama böyle bir şey imkansızdı.

İSLAM BÖLÜMÜ: Bu bölümde ise biz türklerin ve bizim gibi müslüman olanların eserleri vardı. Orada ilgimi çeken şey İran' da yapılmış kocaman bir halı çekti. Bu bölümü gezerken babama "bu eşyaları bizden çalmaları bizim için kötü değil mi " diye sordum."Kötü ama aslında biraz iyi oldu, nedeni ise bizim bu eşyaların değerini bilememiz, en azından onlar biliyorlar" dedi.

Bu müze çok büyüktü. Dünya'nın en büyük müzesiymiş. Annem ile babam bir ayda anca gezilebilmesinin mümkün olduğunu söyledi. Bu arada bu gezdiğimiz müzenin eski bir saray olduğu için bu kadar büyük olduğunu düşünüyorum.

 
Toplam blog
: 18
: 1098
Kayıt tarihi
: 15.09.06
 
 

1996 yılının oldukça sıcak bir vakti olan 9 temmuz günü dünyaya geldim. Sonradan İstanbul'a taşın..