Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '13

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Marka Olmak

Yönetimin ne kadar önemli olduğunu anlamak için yerleşmiş ana kaidelerle idare edilen kuruluşları örnek almak gerekir. Şirket bazında bazen yorumlar yaparız.  Ticarete atılan şirketler ve iş yapanlarda aranacak en önemli özellik aynı fikirde olmak mıdır, yoksa üretiminin ve işinin ehli olması mıdır?

Hangi meslekten olunursa olunsun inançla iş karıştırılmamalıdır. Gönül ister ki aynı fikir dünyasından olan arkadaşlarla işlerimizi yapalım. Ne zaman aynı gönül ve fikir dünyasının insanlarıyla iş yapmaya yeltenirse çoğu zaman işler akim kalır.

Güven tesis etmek kaliteli olmanın kolay olmadığını anlamak için beğenmediğiniz şirketlerin elamanlarıyla iş yapınız birde arkadaş kabul ettiğiniz insanlarla iş yapınız.  İnançlı olmak takdire şayandır. Herkesin inancı ve ibadeti kendisinedir.

Zamanında yapılmayan işlerin mesuliyet gerektirdiğinin farkına ne zaman varacağız bilinmez. İnancı insanın ne gerektiriyorsa onu yapmalı insanoğlu, doğrusuda budur. Söz vermenin ne anlama geldiğini bilmeyenlerin başarısından bahsetmek boştur.

Beğenmediğimiz ve alış veriş yapmak istemediğimiz malzemeleri almak zorunda bırakmak doğru değildir. Ülkelerin mallarına karşı tavır alınsın diyenler çıkabiliyor. O kalite ve o profesyonellikte mal sevkıyatını yapmalı ki bunu söyleyenler ondan sonra almayan ve yine istenmeyen ülke malları alınıyorsa tavır alınabilir.

Türkiye’mize yerelde ve ulusal anlamda adını duyurmuş şirketlerin yönetim şekli çok hoşuma gidiyor. Araçların periyodik bakımları ve gerekli tamiratında servislerin ehil oluşu, yaklaşımı, karşılayışı, iletişimi büyük önem arz eder.

Yerel anlamda isim yapan şirketlerden araç satımında ve servis hizmetlerinde standardı yakalamış olan denizli ilinde bulunan Sadık oğulları işin ehlidir. Alınan malzeme kadar yetkili servisinin hizmet sunumuna da bakarız.

İnsanın adı çıkacağına canı çıksın da derler.  Hiç kimse isteyerek kaza yapmaz, yapınca da sigortayı, kaskoyu arar. Şahsen ne zaman dara düşsem Sadık oğullarının a departmanında çalışan, her daim, gece gündüz telefonuma cevap veren yetkiliye buradan teşekkür ederim.

Kaza sonunda kasko ve sigorta şirketinin bilirkişi raporuna göre işlemler gerçekleştiren ve kaporta bölümünün yetkilisine, muhatap olduğum tüm çalışanlarına, ayrıca böyle kurumlaşmış şirketi bölgemize kuran Sadık oğulları şirketinin banisinden de Allah razı olsun.

Evet, paramızla iş yaptırıyoruz. Elbette mal alınıyorsa karşılığı olmalıdır. Neticede işyerinden sayısını bilmediğimiz kişilere ekmek kapısı açmışlar. Yorgun olursanız dinlenme salonunda çayınız ve pastanız hazır. Şehir içi servisi var. Müşterisini zor durumda bırakmıyor.

Kimileri diyebilir gerçeklerden uzak bir yazı olarak görebilir. Bu yazıdan önce en az dört servise uğradım. Fakat hiçbir şirkette aynı aracın servisi olmalarına rağmen farklı yaklaştılar. Her yiğidin farklı yoğurt yiyişi vardır.

İnsan servisin adını görünce iltifat, güler yüz tatlı dil umuyor. Denizli de kurulu olan Sadık oğulları Renault servisi bize böyle gösterdi, iletişimini kurdu, derdimize katıldı, acımız acıları oldu. Aracımı servise bırakırken gözüm arkada kalmadı, kalmazda.

Sadık oğullarından kimseyi de tanımam, bilmem, konuşmadım da, onlarda beni bilmezler. Halkımız kimin nasıl, ne şekilde olduğunu bilir diye söz vardır.

Milletimizin sağduyusuna inanmalıyız. Yapılan tamirattan, servisten anlamam , bilgim yok dese de para verdiği için, canının içinde bulunduğu aracını kendi vücudu kadar tanır, bilir. Kendisinin kaç gram ekmek yediğini bilmez, aracının kilometre de ne kadar yakıt tükettiğini bilir.

 Vücudundan gelen sese önem vermez aracından gelen en küçük tıkırtıya kulak verir. Bunu bilen Sadık oğulları Renault servisi işlerini harfiyen yaptıklarına inanıyorum.

Konumuz yönetimde ki şeffaflık ve işlerin ehil olanlara teslim edilmesidir. Hayran kaldığım en önemli özellik ise kimsenin yetki alanına, hiç kimse müdahale etmiyor. Depocu depoculuğunu, temizlikçi temizliğini yapıyor.

Başka servislerin bir vidayı bile sıkmaya erinirken, çevremizde marka olmuş olan Sadık oğulları Renault servisi eksiksiz hizmet sunmayı  prensip haline getirmiş.

En güzel yanı da işlemlerin sona ermesinden sonra müşterilerinin memnuniyeti veya memnuniyetsizliği ile alakalı müşterinin fikrini alması çok önemlidir. Kalitenin, isim yapmanın ve hizmet sunmanın nasıl olması gerektiğini bilen kuruluş bence Sadık Oğulları Renault servisi.

En önemlisi de budur. Eğer siz yetkisi olmayana yetkisi varmış gibi itibar eder, yetki sahibini kenara iter, moralini bozarda sonra da verim beklerseniz, söylenecek söz yoktur. İşleri düşenlerin kurum ve şirket yönetiminde merakı olanlara tavsiye edilir.

 
Toplam blog
: 375
: 678
Kayıt tarihi
: 12.07.08
 
 

Mehmet Şener 1964 doğumluyum, Burdur-Gölhisar'da yaşıyorum. Doğum yerim Burdur/Atınyayla . Lisans..