Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '17

 
Kategori
Kadın Modası
 

Mayıs ayı önerileri

Mayıs ayı önerileri
 

Resmi olarak baharın gelmesiyle üzerime resmen bir ağırlık çöktü, Nisan'ı iyi uğurlayamadım sanırım. Gerçi ben pek giremedim bahar havasını ondan da olabilir. Hava 3 gün güzelse 3 gün kötü, bu ne biçim bahar. Dışarıda millet terlerken ben şirkette atkı takacak durumdayım. Biraz da böyle bıkkınlık havası var bende, havalar güzelken çalışmak çok kötü. Genel olarak bu durumdan dolayı yazmak için konu sıkıntısı da çekiyorum, aslında yazmak istediğim şeyleri kafamda toparlayamıyorum. Bu yüzden ben de ortaya öneri ve wishlist içeren bir yazı yazmaya karar verdim.

Önce wishlist ile başlamak istiyorum, evet bu ayda bir çok şeyi almak, bir çok diziyi ve filmi izlemek, daha çok spor yapıp daha fit olmak istiyorum. İstemek başarmanın yarısı demek ise o halde daha hevesli olmam lazım başarmam için.

Stradivarius, Topuklu Saten Sandalet  

Ben hayatımda bir ayakkabıyı hiç bu kadar almak istememiştim. Ayakkabıyı görür görmez Sezen Aksu'nun Ruhuma Asla şarkısını söylemeye başladım. "Malımı al mülkümü al, olsa gel samur kürkümü al."

Ayakkabının fiyatı 119.95 TL, ne çok pahalı ne de uygun. Alsam nerede giyerim ben bunu diye kara kara düşünüyorum, almamak için bahane arıyorum ama ben bu ayakkabıyı her türlü giyerim diyerek kendi kendime engel oluyorum. Şimdi modacılar da bir yandan diyor ki kısa boylu kişiler bilekte ayakkabı giymemeli, boyu kestiği için daha kısa gösteriyor. Peki umurumda mı? HAYIR! 

Bu öyle bir ayakkabı ki, bir jeans'in altına da bir eteğin altına da hatta özel günler içi bile kombinlenip giyilebilecek ayakkabı. Ben sitede hem jeans hem etek ile kombinlenmiş olarak gördüm, her şekilde gideri var ayakkabının. Benim olmalısın! Benim olmalı fakat ayakkabının bütün numaraları tükenmiş, yakında tekrar satışa çıkacak. Avını bekleyen bir aslan gibi sessizce tetikte bekleyeceğim bu ayakkabının tekrar stoğa girmesini. 

Şekersiz 21 Gün Diyeti 

Diyetisyen Özge Bezirci'nin hazırladığı bu Şekersiz 21 Gün Diyeti hayatımda uyguladığım ilk diyet. Daha önce hiç diyet uygulamadım, hatta diyetlerden nefret eden bir insanım. Hatta ve hatta kilo vermek için kendilerini yemeden içmeden kesen, hatta sabah kahvaltısı olarak yeşil elma yiyerek, yada günde 3 öğün sadece çorba içerek kendince diyet yapan insanlara uyuz olurum. Bir diyete başlamak istiyorsanız, ciddi kilo probleminiz varsa bunu bir diyetisyen eşliğinde yaparsınız. 3 kilo fazlam var diye öğünlerinizi keserek kilo verebilirsiniz ama daha sonra o kiloları kat kat geri alırsınız. Ben bu diyeti neden uygulamaya karar verdim, kilo problemim mi var? Kilo problemim yok, belki biraz göbeğim olabilir ama asıl sebebim kilo vermek değil. 

Benim şekerli gıdalara karşı büyük bir zaafım var, hatta doktor kontrollerinde bundan dolayı mutlaka kan tahlili yaptırarak şekerime baktırtırım. Neyseki şeker problemim yok, şekerim normal çıkıyor. Ama kaygılı bir aileye sahipseniz normal seviye bile şeker hastası olmak için sınırdasın demek olabiliyor. Aslında böyle yaş pasta, baklava gibi tatlı gıdalara düşkün değilim. Ah o oreo'lar, biscolatalar, magnumlar, cornettolar, milka çikolatalar beni bunlar bitirdi. Eskiden mesela kurabiye, kek, muffin falan pişirirdim ama artık bunları pişirmeye de üşendiğimden hazır paketli gıdalara dadandım. Bu yıl özellikle Kore dizilerini keşfetmem ile Indomie noodles'ı da -özellikle kızarmış olan, enfes bir tat- keşfettim. Bunları öyle böyle yemiyordum ya, dizi izlerken birden canım çekti bahanesiyle hemen bir paket yiyordum. Bu işe artık bir dur demenin zamanı geldi de geçiyorken ablamın önerisi ile ben de başladım. İlk 10 gün falan rahat geçti, sonra bazı yemek sebeplerinden dolayı ara verdim. Şimdi tekrar başladım, umarım devamını da 21 gün boyunca getireceğim. 

Bu arada öğünlerinizi siz belirliyorsunuz, instagram sayfasında örnek tüm öğünler için menü var. Yememeniz gereken gıdalar şekerli gıdalar makarna ve pilav da dahil, hazır ve paketli gıdalar. Kilonuza göre litre su içmeniz gerekiyor, yine kilonuza göre günde 2 veya 3 dilim sadece tam tahıllı yada beyaz ekmek dışında ekmek yeme hakkınız var. 21 güne göre ilk hafta 30 dakika, ikinci hafta 35 ve son hafta her gün 45 dakika yürüyüş yada istediğiniz başka bir sporu yapmalısınız. Günde iki adet meyve hakkınız var, hatta doğal olduğuna güvendiğiniz yapay tatlandırıcı içermeyen 1 tatlı kaşığı bal yada pekmez yiyebilirsiniz. Daha detaylı bilgi için instagram sayfasına bakabilirsiniz. 

Bu diyeti illa kilo vermek için yapmanıza gerek yok daha sağlıklı olmak için de uygulayabilirsiniz. Dediğim gibi benim de kilo problemim yok sadece nasıl desem artık şekerli gıdalar biraz bağımlılık biraz da alışkanlık yaptığı için sigarayı bırakma gibi şekeri bırakma diyeti yapıyorum. Alo şekeri bıraktırma hattı olmasa da şekeri bıraktırma instagram hesabı var.

POPSUGAR Fitness

Şekersiz 21 Gün Diyetinden ve spor yapmaktan bahsetmişken bu youtube hesabını önermeden olmazdı. Keşfettiğim ilk günden beri videolarını özenle takip ediyorum. Hepsi çok güzel ve eğlenceli. Hem kendileri hedef bölgeler için beginner ve advanced versiyonlarını da içererek spor videoları hazırlıyorlar hem de ünlülerin spor eğitmenleri ile videolar hazırlıyorlar. Videoda genelde 3 kişi oluyor, 1 veya 2 kişi hareketin advance versiyonunu yaparken, diğer 1 kişi beginner versiyonunu yapıyor. O yüzden hareketleri takip etmesi kolay oluyor. Benim bu aralar favori video'larım Burn 500 Calories in 45 minutes With This Cardio and Sculpting Workout ve 45 Minutes Cardio and Toning Workout From Jennifer Lawrence's Trainer. Bu iki video'da çok iyi, vücudunuzun her bölgesi çalışıyor, ve ter içinde kalıyorsunuz. Bu arada bu iki video'da biraz spora alışkın bünyeler için, başlamadan önce ısınma hareketleri yapmanız gerektiğini hatırlatmama gerek yok sanırım, ya daha başlangıç seviyesindeki videolara bakın yada çok zorlandığınız kısımlarda durun. Gerçi bu iki videoda'da beginner versiyonları var, beginner'ı yapan kişiyi mutlaka takip edin ve kendinizi asla zorlamayın.

Spor dışında tariflerine uymasında benim zorlandığım sağlıklı yiyecek tarifleri de veriyorlar. Yani şimdi salata vs yaparken mango koyuyor, mango gibi bir meyve de her markette satılmıyor, satılsa da ben mango alsam eve gidip bundan salata yapamam yani millet pazardan domates biber alamazken zaten ben de mango almak gibi bir lükse sahip değilim. Yada A Haber sunucusu gibi domates, biber yiyemiyorsak portakal yada mango yiyelim. :)

L'oreal Çift Etkili Göz ve Dudak Makyaj Temizleyici

IMG_20170505_182619_203.jpg

Bu ürün bence tek kelimeyle muhteşem ötesi, bir çok uygun fiyatlı göz makyajı temizleme ürünü denedim ama en yağlısı bile bunun kadar kolay temizlemedi göz makyajımı. Çok fazla ovalamama gerek kalmadan kolayca çıkarıyor rimeli ve göz kalemini. Sanırım Watsons'tan almıştım, göz makyajı temizleyicim bitince Watsons'tan devamlı aldığım Uni Care Eye Disc Losyonlu Göz Makyajı Temizleyici alacaktım. Kasada sıra beklerken bu ürünü gördüm ve denemek istedim, o yüzden Eye Disc'i bırakıp bunu aldım. Kasadaki kız da bu ürünün iyi olduğunu söyleyince tamam dedim alıyorum. Şans ilk defa ayağıma geldi, belirli miktarda alışveriş yaptığım içim Eye Disc'i indirimli fiyata alabilirsiniz dedi. Eye Disc'i ben biraz pahalı buluyorum aslında, yani hemen biten bir ürün olduğu için fiyata değdiğini çok düşünmüyorum ama gene de yağlı olduğu için bu ürün de göz makyajını diğer ürünlere göre kolay çıkarıyor. Neyse ürünü fazla detaylı anlatmayacağım, hazır Anneler Günü indirimleri de başlamışken bence denemelisiniz.

İzlemeniz Gereken Kore Dizileri:

  1. Splash Splash Love: Dünyanın en şirin ve komik kısa dizisini izlediğime eminim. Boş bir zamanınızda vakit ayırın ve bu iki bölümlük komik ve şirinmi şirin mini diziyi izleyin. 
  2. Oh My Ghost:  Başrollerinde Strong Woman dizisinde tanıtıdımız Park Bo-Young vee Jealously Incarnate dizisindeki meme kanseri, iblis, dost düşmanı Cho Jong Seok ve Splash Splash Love dizisinde başrol olan Kim Seul Gi oynuyor.
  3. Master's's Sun: Başrollerinde kendisinin Oh My Venus dizisi ile hastası olduğum karizmanın önde gideni So Ji-Sub ve artık çoğu dizisini izlediğimden mimiklerini ezberlediğim Kong Hyo-Jin oynuyor.

Film Önerisi:

  1. Don't Breathe: Gerilim ve Korku türünde bu filmi korkmadan ama gerginlikten nefesinizi tutarak izleyeceksiniz. Ben hep kendimi korku ve gerilim filmlerinde başrol karakterin yerine koyduğumdan acayip gerilerek izlerim ve her defasında ben olsam şimdiye ölmüştüm diye tekrar ede ede filmin sonunu getiririm. Bu filmde de binlerce kez öldüm sanırım. :D
  2. Equals: Başrolde Kristen Stewart'ın oynadığı bu film 1984 kitabı gibi dispotik bir dünyada duyguları olmayan insanların dünyasında geçiyor. Ben filmi beğendim, çok aman aman bir film değildi, sadece sonunu beğenemedim. Bu tarz filmlere çok mutlu son yakıştırmıyorum niyeyse. Fakat konusu gereği ilginçti, ve bu tarz filmler bana sanki örnek gelecek dünyayı anlatıyormuş gibi geliyor.

Beklediğimden daha uzun bir yazı oldu niyeyse, ne kadar çok yazma isteğim varmış. Malımı mülkümü zora sokacak bir ayakkabı isteğim ile başlayan yazımı olma ihtimalini düşündükçe beni boğan gelecek dünyaya benzettiğim bir film ile bitiriyorum. Size baharda bahar havası gibi cıvıl cıvıl, neşeli hissedebileceğimiz bir Mayıs ayı ve kendime 21 gün boyunca ufak tefek kaçaklar dışında diyetimi bozmadan devam edebilme gücü diliyorum. :)

 
Toplam blog
: 31
: 1276
Kayıt tarihi
: 29.04.15
 
 

Işık Üniversitesi, Uluslararası İlişkiler mezunuyum. Erken mezun olmuş biri olarak mesleğime henü..