Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '11

 
Kategori
Kitap
 

MB blog yazarlarından...

MB blog yazarlarından...
 

Bayılmışım. Kendime geldiğimde 40 yaşındaydım.


Bir süre önce okumuş ama yorumlamaya fırsat bulamamıştım MB yazarlarınızdan Şemben Aybar'ın kitabını... Ata Kemal Bey'in kitaplarını okuduktan kısa bir süre sonra başladım kitabı okumaya ve bitirmem çok zamanımı almadı. Kitabı alırken hep yaptığım gibi ilk sayfasını okumadım. Ama arkasını okudum. 

Tesadüfen okuduğum bir blog sayesinde tanımıştım Şebnem Aybar'ı ve kitabını. Sanırım Ali Gülcü yorumlamıştı, dikkatimi çekmişti. Elimden geldiğince okumaya çalışıyorum bu tür kitapları. Hem yazarlarını tanıyabilmek, hem katkıda bulunabilmek için. Bir gün kitap yazarsam siz de okursunuz değil mi ? :) 

Kitabın ilk sayfasını açıp okumaya başladığınızda, "nasıl yani?" diyorsunuz. Eminim bir çok kişi hele ki bir erkek okur ise nefes almadan okumuştur. Kitabın ilk sayfası çok baştan çıkarıcı itiraf etmeliyim. Bu baştan çıkarmalar sadece ilk sayfa ile sınırlı kalmıyor, kitabın geneline dağılmış durumda. Aşırıya kaçmadan, tadında bırakılmış ama dikkat çekici ayrıntılar bence. Bir kadının belli bir süredeki yaşamını çok açık ve çok doğal bir biçimde anlatmış Şebnem Aybar. Çok klasik bir tanım olacak belki ama çarpık ilişkiler ve arkadaşlıklar var içinde. Evliliklere dair önemli notlar. 

Kitabın ilk yarısında Gülse Birsel tadında bir anlatım ile karşılaştım. İlk başlarda da bu şekilde düşündüm ama ortalarına geldikçe ve sonlarında fikrimi değiştirdim. Öyle gibi görünse de kendine has bir tarzı var bence Şebnem Aybar'ın. 

Özellikle bayan okuyucuya hitap ediyor kitap. Kafanızı dağıtmak istediğiniz bir zamanda, keyifle okuyabileceğiniz, okuduğunuzda içinizde bazı cesaret tohumlarının kıpırdadığını farkedeceğiniz ve kendinize ait ilişkilerinizi sorgulatan bir kitap. Kim bilir ? Google bilir ! felsefesinden yola çıkarak kendisi hakkında bir arama yaptığımda kendisine ait bir internet sitesi buldum. Hakkında yazdığı yazıyı okuduğunuzda kitabın dili hakkında önemli bir fikriniz olacaktır. 

Buyrunuz .. http://sebnemaybar.com/

 
Toplam blog
: 91
: 1012
Kayıt tarihi
: 24.02.09
 
 

Yazmak bir tutku benim için. Yıllardır yazmayı seven biri olarak, bilgisayarın icadı ve gelişen t..