Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '13

 
Kategori
Blog
 

MB hakkındaki düşüncelerim

MB hakkındaki düşüncelerim
 

Henüz on beş günlük blog yazarlığı serüvenimde çok iyi zaman geçirdiğimi söyleyebilirim. Yalnız bu durumum biraz yeni bir diyara giden, orada aylak aylak gezen birine benziyordu. Bulunduğum yerle ilgili hiçbir farkındalığım yoktu yani!  Son birkaç günümü eski blogları okuyarak geçirdim. Belki bu gözlemleri hemen yapmalıydım ama olmadı işte. Daha önce hiç böyle bir siteye dâhil olmadığım için tecrübesizdim. Açıkçası eski bloglar arasında gezinirken biraz ürktüğümü itiraf etmeliyim. Önceki halimi düşündüm ve kendimi büyük bir ülkede dil bilmeden dolaşan saf bir turist gibi hissettim!

Şaka bir yana; gerçekten çok içerikli bloglar, fazlasıyla donanımlı birbirinden iyi yazarlar var. Kitap okumaya ara verip bir süre daha böyle devam edeceğim herhalde. Her gün yazma kararımdan da vazgeçtim.  

Bloglar kadar; paylaşımlar, hatta tartışmalar bile çok nitelikli. MB gerçekten farklı bir ülke gibi. Buraya gelip yerleşmek kolay da, tanımak ve benimsemek için zamana ihtiyaç var. Bu ülkede şehirler, mahalleler, komşuluk ilişkileri bile gelişmiş. Herkes birbirini tanımış, bense o kimlikleri yeni yeni tanımaya başladım. Emin olduğum tek durum ise, kimsenin kişiliğini gizleyememesi. O kadar açık anlaşılıyor ki karakterler, tıpkı gerçek yaşamda komşu olmak gibi. Hatta daha da sorumluluk isteyen bir yer burası. Gerçek hayatta dün düşündükleriniz dünde kalabilir. Burada üç yıl önceki yorumlarınız bile hâlâ bugünkü tavrınızmış gibi okunup değerlendirilebiliyor. Anladım ki yazmak, ya da yorum yapmak dikkat istiyor biraz. Dağdan gelip bağdakine ahkâm kesmek gibi algılanabilir. Eh, ben de acemiyim henüz, öğreneceğim elbette!

Tarzlar, kategoriler farklı olsa da herkesin içtenliği göz kamaştırıcı. Birçok değerli yazar arkadaşa, olağanüstü nitelikte bloglara rastladım. Emeklerin gerilerde kalmış olması üzücü. Belki benim gibi yeni başlayanlara öncelikle eski yazılara göz atmaları önerilebilir.

Her neyse, burada olmaktan memnunum. Bazen sorunlar çıksa ve fikir çatışmaları yaşansa bile, genel olarak ifadeler çok saygılı. Ayrıca hem paylaşım duygusunun bu kadar yoğun olarak yaşandığı, hem de okuyarak bilgi birikimimi arttırabileceğim bir yer bulduğum için mutluyum.

Herkese selamlar ve saygılar.    

 
Toplam blog
: 27
: 1563
Kayıt tarihi
: 22.09.13
 
 

Ege Üniversitesi mezunu. Emekli öğretmen. Yayımlanmış romanları ve deneme kitapları var. ..