Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '17

 
Kategori
TV Programları
 

Mehmed - Bir Cihan Fatihi Dizisi Değişime Doyamadı

Mehmed - Bir Cihan Fatihi Dizisi Değişime Doyamadı
 

Bu proje başladığından beri ilgiyle takip ediyorum!

Mehmed - Bir Cihan Fatihi dizisi ucu bucağı belli olmayan, derin bir proje benim dikkatimi çekiyor. Sizlerin de böyle düşündüğünüzü gelen mesajlarınızdan biliyorum. Ama dizinin başında ki kara bulutlar bir türlü dağılmıyor.

Dizinin neredeyse tüm ekipleri değişti!

“Game Of Thrones” dizisinin efektif etkilerini görmek için yola çıkan ekip, ne yazık ki 70 dakikalık ilk bölümü olduğu gibi çöpe attı. Tabi bu dizi için O3 Medya’nın  ve Kanal D’nin beklemediği bir durumdu. Hızla yönetmen değişikliğine gittiler ve Cevdet Mercan yönetmen koltuğuna oturdu.

Bu aslında devrimin ayak sesleriydi!

Cevdet Mercan, yönetmenlik kariyerinde kamera açıları, tasımcı yönü ile ekstra şıklıkta görsellerin önde gelen ismidir. Yönetmen olarak koltuğa oturması bile başlı başına bir devrimin başlamasına sebep oldu.

Sanat yönetmeni olarak Nilüfer Çamur ile çalışmaya başladı!

Nilüfer Çamur, Muhteşem Yüzyıl dizisi ile ödülden ödüle koşan bir isimdir. Kostümlerin, dekorun, aksesuarların yeniden elden geçirilmesi sürecinde Macar ekip ile yolların ayrılması kesinleşti. Yeni bir kadro kuruldu. Yeni dekorların yetişmesi zaten söz konusu değildi.

Çözüm bulundu!

Aslında bu söyleyeceklerimi Eylül-Ekim ayları gibi öğrenmiştim. Muhteşem Yüzyıl dizisinin dekorlarını ve platolarını kullanmak üzere oldukları ile bilgi bana gelmişti. Şu an bu hamle de kesinleşti! Muhteşem Yüzyıl’ın Kuruçeşme dekorları 4.5 milyona Tims yapımdan alındı ve Kuruçeşme platosu da kira sözleşmesi ile sabit platolardan biri oldu.

Maltepe Üniversitesinde Sinema – Tv bölümüne ait bir alanda yeniden inşa edilen yeni platoda çekimler geçtiğimiz ay başladı.

İyi güzel başladı da oyuncu kadrosu ne oldu?

Oyuncu kadrosu darma duman oldu!  Kadroda Kenan İmirzalıoğlu, Gürkan Uygun,  Seda Bakan, Çetin Tekindor kaldı. Geçtiğimiz ay Altan Erkekli ile yolarını ayıran ekip şimdi de Metin Akpınar ve Avni Yalçın ile de yollar ayrıldı.

Söylenti Cevdet Mercan’ın cast’ın oyun performanslarını beğenmediği yönünde. Bana göre ki ; Altan Erkekli ile ilgili bir yazı yazmıştım (1). Altan Erkekli ve Metin Akpınar üzerlerine yapışan komik adam imajı yüzünden diziden ayrılmış olabilirler. Ya da çalışma gün ve saatleri arttırılmıştır. Oyuncular da bunu istememiş olabilirler.

Ben Cevdet Mercan’ın kafasında söylediği ulu sözlerin Caps’i yapılan bir Ak Şemsettin olduğunu sanmıyorum. Ona göre bir cast araştırması yapılıyordur. Ne yazık ki 4-5 bölüm Ak Şemsettin’i izleyemeyeceğiz. Çünkü bu bölümler cast belli olmadığı için senaryodan çıkartılmış. Oysa Ak Şemsettin ta en başından beri Fatih’in yanındadır (2).

Bütün her şey sil baştan yeniden başlayacak ve biz diziyi Aralık ayında beklerken Ocak ayına razı gelmiştik. Şimdi ise sanırım Şubat ayı bile bizi ikna edecek. Emeklerin boşa çıkmayacağı ümidini taşıyorum ve tüm ekibe bol şans, ayrılanlara da “yolunuz açık olsun “ diyorum.

Hayatta şansınızın bol olması dileği ile…

eceer6@gmail.com

https://twitter.com/eceer6

https://www.facebook.com/eceeryazilari

https://www.facebook.com/dizisin

https://www.facebook.com/EceERFanClub

(1)    http://blog.milliyet.com.tr/mehmed---bir-cihan-fatihi-dizisinin-krizi-bitmiyor--altan-erkekli-diziden-ayrildi/Blog/?BlogNo=575555

(2)    http://blog.milliyet.com.tr/mehmed-bir-cihan-fatihi---metin-akpinar-ve-aksemsettin/Blog/?BlogNo=576804

 

 

 
Toplam blog
: 781
: 3899
Kayıt tarihi
: 23.09.12
 
 

16- 06- İstanbul'da doğdum. Tatbiki Güzel Sanatlar Tekstil Ana sanat dalı Moda tasarımı bölümünde..